.

2012. február 14., kedd

Hagymás szelet

Ezt az ételt én soha életemben nem hívtam hagymás szeletnek, nálunk ez a hagymás rostélyos, így hívta nagymamám is, jóanyám is, én is így hívom. Mégsem adhatom itt neki ezt a címet, azon egyszerű okból kifolyólag, hogy ez nem az. Sem az alapanyag, sem az elkészítési mód nem egyezik a hagyományos hagymás rostélyoséval. Miért hívjuk mégis így? Fogalmam sincs. 
Kell hozzá 3-4 közepes fej hagyma, kevés zsiradék, pár szelet sovány disznóhús (comb, karaj), só, bors. A húst, ha vastagabbak a szeletek, enyhén kiklopfoljuk, fűszerezzük. A hagymát nagyobb szeletekre vágjuk, forró zsiradékon kissé megpároljuk, majd a serpenyő egyik oldalára húzzuk a hagymát, és a szabadon maradt részbe teszünk 1-2 szelet húst. Mindkét oldalát sütjük kicsit, épp csak fehéredésig, majd ezeket a húsokat a hagymára húzzuk, és újabb szeleteket teszünk az üresen maradt részbe. Ezt addig ismételjük, amíg minden szelet húst átsütünk. Ezután a serpenyőben egyenletesen eloszlatjuk a hagymás hússzeleteket, majd feltöltjük kb 2 dl vízzel, és készre főzzük. Nem árt neki, ha egy kis fehérbort is löttyintünk bele. Én nem szoktam semmivel sűríteni, de lehet kevés liszttel, ha túl híg a mártássá főtt hagyma.
Krumplipürével vagy rizzsel szeretjük.

5 megjegyzés:

  1. Mi is ugyanígy készítjük,és szintén hagymás rostélyosnak híjuk!

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus recept, én egyébként is hagymarajongó vagyok. Már főzöm is :)Mekkora serpenyő kellhet egy 8 tagú családnak?

    VálaszTörlés
  3. Én is szoktam csinálni ,kuktában szerintem sokkal finomabb !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kuktában még nem próbáltam, de köszönöm az ötletet! Legközelebb:-)

      Törlés