.

2013. szeptember 7., szombat

Pudingos szilvatallér

Maradék tehéntúrót és szilvát szerettem volna felhasználni. Végül a túró a tésztában kapott helyet, a szilva a tetején.
12 darab könnyed, puha, krémes tallért gyártottam.


50 dkg szilva

20 dkg tehéntúró
6 ek olaj
6 ek tej
8 dkg cukor
1 csom.vaníliás cukor
csipetnyi só
30 dkg liszt
1/2 csom.sütőpor

1 csom. főzés nélküli vaníliás pudingpor
3 dl tej

 A szilvákat, megmostam, kimagoztam és cikkekre vágtam.
 A túrót az olajjal, tejjel, cukrokkal, sóval kikavartam. A lisztet a sütőporral elvegyítettem, a felét hozzákavartam a túrós krémhez, majd a többit is hozzáadva összegyúrtam. A tésztát 12 részre daraboltam, majd egyenként 10 cm-es körökké nyújtottam.
  A hideg tejbe beleszórtam a pudingport és az utasítás szerint mixerrel krémmé kavartam.
  A tésztalapok közepébe egy-egy evőkanállal tettem, elsimítottam, majd a szilvacikkekkel kiraktam, tetejüket kevés cukorral megszórtam.
Nem kell nagyon kikenni a szélére a krémet, mert sütés közben még helyezkedik. Szilvát pedig lehet jó szorosan rakni rá, szétcsúsznak egy kissé a sütőben.
A tallérok szélét kevés tejjel kentem le. Előmelegített 200 fokos sütőben 18 perc alatt megsültek.




20 megjegyzés:

  1. A túró is és a puding is nagyon finom, ez a tallér szerintem igen jól csúszna nekem!! :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatós finom sütit varázsóltál ! Gyerkőcöknek biztos ízlett!

    VálaszTörlés
  3. Jajj, de ínycsiklandóak:) Megkívántam:)

    VálaszTörlés
  4. De nagyon jól sikerültek, a legjobb dolog, ami maradék túróval és szilvával készülhet:) A 12-ből nekem is jutna talán kóstoló:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi az hogy? Jutna bizony! Gyere kicsit közelebb, mert nem tudok akkorát dobni:-)

      Törlés
  5. Mindig elhatározom, hogy este nem olvasok blogokat. Hozzátok különösen veszélyes benézni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így vagyok, de ha este van több ideje az ember lányának?:-)

      Törlés
  6. Ez a szilva-vaníliapuding párosítás nagyon fincsi lehet, és tetszik a tésztája is! :) Jobb maradék hasznosítást ki sem találhattál volna, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Puha lett a tésztája Hankka. A fiam kért a tetejére fahéjat is, úgy is finom:-)
      Köszönöm:-)

      Törlés
  7. Milyen jó dolgokat lehet készíteni, csak egy kis leleményesség kell hozzá. Nagyon finom lehetett.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon finom sütit "dobtál" össze. :)

    VálaszTörlés