.

2013. szeptember 17., kedd

Piros arany- házilag



Vicces  volt ahogy ez a receptem megszületett.
A megszokott paprika krémet szerettem volna elkészíteni. Neki is fogtam, ledaráltam a zöldségeket, odatettem főni. Gondoltam gyorsan egy sütit is összekavarok, alul sülhet. Igen ám, de a gyermekeim nagyon beszédes kedvükben voltak, közben szórakoztattak.
  A süti a sütőben, a paprika krém nagy része rotyogott, a gyerekek két oldalról beszéltek. Elővettem az üvegeket, elkezdem pakolni bele. Feltűnt, hogy túl vastag a massza, de az agyamig nem jutott el, hogy kifelejtettem belőle a paradicsomot. Csak amikor már mind az üvegben volt és csavartam rá a kupakokat.
 Megálltam egy pillanatra, hogy na most mi lesz? Kóstolgattam, eldöntöttem, hogy így marad.
  A lányom nem ette meg soha a paprikát. Ő volt a tesztalany.
Este mondom, kóstolja meg a házi piros aranyat, mert az üzletit nagyon szereti, szendvics tetejére pötyögteti. Nagyon finomnak titulálta és most már ezt teszi a szendvicsére.
   Használhatjuk levesekbe, pörköltbe, zsíros kenyér vagy szendvicsek tetejére is.


1 kg kápia paprika
1 kg paradicsompaprika (gogos)
1 nagy fej zeller
1 ek durva só

A paprikákat megmostam, feldaraboltam, ledaráltam, odatettem főni. A zellert megpucoltam és lereszeltem apróra. Sóval ízesítettem.
Jó félórát rotyogtattam, közben sűrűn kell kavargatni. Mikor megpuhultak a zöldségek botmixerrel még egy kicsit krémesítettem.
Forrón üvegekbe tettem, száraz dunsztban hagytam kihűlni.
Ajánlatos kisebb csavaros tetejű üvegeket választani, így nem tudnak leszáradni.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lesz az így is! Nagyon szorgos kis hangya módjára gyártod a télirevalót! Milyen jó is az ilyen paprikakrém is télen, vagy akár most is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt most jól sikerült:-) mindenből egy kicsit teszek el, jól jön majd télen...ha megéri a telet:-)

      Törlés
  2. Ez legalább jól sült el, és még ízlik is a családnak, érdemes volt figyelmetlennek lenni:) Nagyon szép a színe is meg az állaga is szuper, én is szívesen tenném a szendvicsemre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szoktam így járni, de megesik, ha sokfelé kell figyelni:-)

      Törlés
  3. Tényleg hasonló az enyémhez, csak az elkészítésében van kis különbség:) Nagyon szép a tied is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tied is finom lehet, úgy még nem tettem el. Van benne egy kis cukor meg ecet ha jól emlékszem.
      Köszi:-)

      Törlés
  4. Ez a vicces "véletlen" milyen jó dolgot készített :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:-)
      Így kellett legyen, így legalább a lányom megeszi a paprikát:-)

      Törlés
  5. Hétvégén nálam is ez készült,Katitól, makacskakonyhája, receptje szerint:)))

    VálaszTörlés
  6. Így születnek a remek receptek :) nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
  7. Még jó, hogy veled voltak a gyerekek, hanem most nem lenne piros arany. :D Nagyon szép a színe! :)

    VálaszTörlés