.

2012. május 15., kedd

Az első házi sajtunk

Annyira boldog vagyok, hogy sikerült! Először is Vikinek szeretném megköszönni, hogy megosztotta velünk a receptjét és segített, bíztatott és amíg keményen izgultam, hogy használ-e az oltó, végig mellettem volt. Köszönöm Viki! Ezúton biztatnék mindenkit, hogy nyugodtan próbálja ki a sajtkészítést, mert megéri.
Izgalmas egy dolog. Először is a tejesbácsink csodálkozott, mikor a megszokott 4 liter hétvégi adag helyett 10 liter tejet rendeltem:). 6 liter tejet fölmelegítettem jó kézmelegre. Késhegynyi oltót kevés tejben feloldottam és a meleg tejhez adtam. Aztán  már feszültek az idegek. Vártam a hatást, de nem jött:) kevés oltót tettem bele. Viki utasítására újramelegítettem a tejet, új adag oltót bele és láss csodát! Az egész tej
egy tömbbé állt össze. Hagytam kihűlni, darabokra vágtam. Vettem egy nagy szűrőt, beleterítettem egy jó nagy pelenka anyagot, abba kerültek a tejdarabok. Reggelig hagytam csöpögni, aztán mivel nincs présem a szűrőben hagytam, egy tányérral leborítottam, arra egy magasabb műanyag edény került és rá a súlyok. Két napig folyt belőle a savó. Akkor kivettem és sós vízbe tettem újabb két napig. Nagyon finom, friss sajt lett belőle. Ebből a 6 literes adagból nekem 90 dkg sajtom lett. Tovább fogok kisérletezni vele, ezt lehet fejleszteni. Szárítani, ízesíteni.Ha valakit érdekelne a tejoltó, a neve CHEAG FROMASE. Kis fehér dobozkában por formájában árusítják mezőgazdasági szereket forgalmazó boltokban .

Így vált el az edény falától:




Csöpögés közben:

8 megjegyzés:

  1. Hajniiiiiiiiiiii ! Esküszöm, végig libabőrös vagyok, ahogy olvason. Csodálatos lett. Na és a mennyiség ????? Ugye, hogy nagyon megéri !!!
    Én szívesen osztom meg az egyszerű dolgaim, de az érdem a Tiéd, hiszen Te bajlódtál vele. Csodálatos lukacsos a sajtod :))) Gratulálok.

    VálaszTörlés
  2. Annyira jó, Veled örülök!!!
    Szép estét Nektek:)

    VálaszTörlés
  3. Igen Viki, nagyon megéri! Majdnem egy kg sajt! De nemcsak ez, hanem az alkotás öröme, aztán a család öröme mindent fölülmúl. Hétvégén jön a következő adag tej:)
    Köszönöm Viki és Neked is mági, hogy osztoztok az örömömben. Szép álmokat!

    VálaszTörlés
  4. Elnézését még csak most szeretném majd először kipróbálni a házi sajt elkészítését és az lenne a kérdésem, hogy mi az, hogy "oltó"?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szöveg végén megjegyeztem, hogy egy kis dobozkában, por formájában lehet megvásárolni mezőgazdasági szereket árusító boltokban. Ez itt van Romániában. Ezt az oltót használják a nagyobb házi gyártók is. Sajnos nem tudom, hogy Magyarországon beszerezhető-e?

      Törlés
  5. Nagyon szép lett! Kedvet kaptam én is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még a sikerélményért is érdemes kipróbálni Dorina:-) amúgy a sajt is nagyon fincsi.

      Törlés
  6. Magyarországon gyógyszertárban lehet venni oltót PEPSIN a neve !

    VálaszTörlés