.

2013. március 30., szombat

Foszlós kalács és briós

Kisült a húsvéti kalácsunk!
 Gondoltam ketté veszem a tésztát, a feléből briósokat készítek és a megszentelt reggeli mellé mindenki tányérjába teszek egyet.
A briósok csavarási módját Okki-nál láttam. Élvezet volt csavargatni a tésztát, aztán csak gyönyörködtem a munkámban:-)


50 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 vizespohár tej( szűk 2,5 dl)
1 tojássárga
1 egész tojás
3 ek cukor
10 dkg langyos,olvasztott vaj
csipet só

kevés felvert tojás a tetejét lekenni

Fél pohár langyos tejbe tettem egy evőkanál cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
A lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam a tojást és a tojássárgát, a maradék cukrot az élesztős tejet,  a sót és fakanállal próbáltam összekavarni. Hozzákavartam a maradék tejet és az olvasztott vajat. Áttettem gyúródeszkára a tésztát és simára kidolgoztam.
Meleg helyen letakarva 20 percet kelesztettem. A felét kivettem, ebből készítettem a briósokat. A kalácstésztát még 40 percet visszatettem kelni.

A briósokhoz: -8 darabhoz-
A tésztát 4 részre vágtam, majd mindenik darabot még 4 részre, így volt már 16 darabom, de ezeket is tovább vágtam, minden darabkát kettőbe, így lett 32 darabom.

A darabkákat 15 centis rudakká sodortam, 4 rudacskából készült egy briós.
Minden második rudat az óramutató járásával megegyező irányba áthúztam, majd mikor mind a néggyel végeztem, ellentétes irányba húztam át a szálakat.

A kiálló megmaradt végeket összecsíptem és a behajtottam alulra.

A kész briósokat még 10 percet pihentettem, lekentem kevés vízzel felvert tojással, hagytam száradni még 10 percet, majd ment az előmelegített 200 fokos sütőbe kb 15 percre.

A kalácshoz a megkelt tésztát 4 részre vágtam, egyforma rudakat sodortam háromból, a megmaradt tésztát kétszer olyan hosszúra sodortam mint az előzőeket. Végeit összecsíptem, egy ovális formát alakítottam ki.
A másik három szálat összefontam és az ovális tészta közepébe helyeztem. Letakarva még 20 percet kelesztettem, lekentem tojással, majd a briós után ment a meleg sütőbe. 20 perc alatt pirosra sütöttem.

24 megjegyzés:

  1. Gyönyörűségesek!!!Gratulálok!!!Kellemes Húsvétot Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kriszta! Áldott Húsvétot Nektek is!

      Törlés
  2. Nem semmi briósok!! Csoda szépek:))
    Az én kalácsom is ma készült el.
    Kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  3. Jól tetted, hogy gyönyörködtél bennük, csodaszépek!

    Áldott, szép Húsvétot kívánok Nektek, és jó pihenést! :)

    VálaszTörlés
  4. Olyan szívmelengető ránézni ezekre a csodás briósokra meg a kalácsra is. Látszik, hogy minden szereteted benne van az elkészítésükbe. Áldott, szép és békés ünnepeket kívánok nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Nea, a legnagyobb szeretettel készült.
      Köszönjük, viszont kívánjuk!

      Törlés
  5. Nagyon jól mutat az ünnepi asztalon!!!! Áldott, békés Húsvéti ünnepeket kívánok szeretettel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen!
      Áldott ünnepet Nektek is!

      Törlés
  6. Gyönyörű húsvéti kalácskát készítettél! :)

    VálaszTörlés
  7. Én is csak gyönyörködök a munkádban, a kalács és a briósok is gyönyörűek lettek! :) Kellemes, pihentető ünnepet Nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka, Nektek is jó pihenést és sok locsolót! :-)

      Törlés
  8. Csoda szépek a briósok,hát a hajtogatást nem tudom követni,de megpróbálkozom vele az biztos!!!A kalács is szép,és látszik,hogy finom!Boldog Húsvétot!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézd meg Okki-nál is, belinkeltem. Ő aprólékosabban leírta. Sikerülni fog!

      Törlés
  9. Válaszok
    1. Tiszta szívesen! Örülök, hogy itt voltál:-)

      Törlés
  10. Gyönyörű!! Kellemes Húsvétot Nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-)
      Viszont kívánom Nektek is!

      Törlés
  11. ma reggel megsütöttem. úgy, ahogy van, pörfikt. hálás köszönet ezért a zseniális briósért!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szépek lettek, mind a kalácsod, mind pedig a briósok. :)Ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés