.

2013. augusztus 30., péntek

Ketchup 2

Valamikor régen nyomtattam ki a netről egy ketchup receptet és beragasztottam a receptes füzetembe. Szerettem volna elkészíteni, mindig eszembe volt, de jött újabb, így ez rendesen megrégiesedett. 
  Azért tetszett meg, mert azt írta,  hogy a boltival megegyező ízű. Na, most elkészítettem. Az állaga fantasztikus, sűrű akár a boltié. Az íze is finom, de a ketchup szakértő lányom szerint nem pont ugyanaz mint a bolti. Ettől eltekintve kente rendesen a melegszendvicsére:-)
Így készítettem:

4 kg paradicsom
1,5 kg alma (édes és savanyú vegyesen)
80 dkg vöröshagyma
25 szem szegfűszeg
25 szem fekete bors
3 kk só
40 dkg cukor
1,25 dl  10%-os ecet

A paradicsomot megmostam, kettévágtam, csumáját  kiszedtem.
Az almát megmostam, kettévágtam, magházát kiemeltem.
A hagymát megpucoltam, cikkekre vágtam, a paradicsommal és almával együtt főni tettem. Egy kissé meg is nyomkodtam, így levet engedett a paradicsom. Sűrűn belekevergettem. Addig főztem amíg minden megpuhult, ezután passzírozón átengedtem.
A kapott léhez tettem a sót, cukrot, ecetet. A fűszereket gézbe kötöttem, a végén kivettem.
Így főztem 2 órát lassú tűzön éppen rotyogva. Ezután botmixerrel jó krémesre összeturmixoltam.
Végül üvegekbe töltöttem, tetejüket jól rácsavartam és pokrócok közé tettem dunsztolódni.

Rákerestem az eredeti receptre, itt megnézhetitek.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szép:) Nlam a Jamie - féle a nyerő:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az is nagyon finom. Lehet teszek el egy adagot olyat is, a tavaly hamar elfogyott:-)

      Törlés
  2. Jól hangzik, finom lehet és az állaga is szép a fotón! :) A házilag készített ketchupnak szerintem sokkal intenzívebb az íze, mint a boltinak, pont ettől olyan finom! :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű a színe, meg az állaga is:) Ez soha nem lesz olyan, mint a bolti, mert nincs benne ízfokozó és a többi adalék, ez csak jobb lehet:) Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:-) szerintem sem tud olyan lenni mint a bolti, de ebbe tudom mi van:-)
      Szép hétvégét Nektek is!

      Törlés
  4. Igaza van a lányodnak! Olyan sosem lesz...csakis jobb!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképp megéri dolgozni vele, ezt már tudjuk:-)

      Törlés