.

2013. augusztus 6., kedd

Menta szörp és limonádé

Egész nyáron fogyott nálunk a limonádé rendesen. Csak a víz-cukor-citrom nem elég, amikor sokkal aromásabb üdítőt is készíthetünk, ha legalább két órára a vízbe menta és citromfűágat áztatunk. Igen ám, csak ez elég szaporátlan dolog. Hamar fogy az itóka, hosszú időt kell ázzon a menta, hogy kioldódjanak az aromák.
Megoldottam a dolgot egy szörpfőzéssel. Csak fel kell vízzel hígítani és már lehet is inni. Azért  teszek egy szál mentát, meg néhány citromkarikát a kancsóba.


4 dkg menta
1 dkg citromfű
1 l víz
60 dkg cukor
3 citrom kicsavart leve

Szép csokor mentát szedtem, mellé néhány szál citromfüvet is. A vizet rátöltöttem, lassú tűzön melegítettem(nem forraltam!) 15 percet, majd lefödve 2 órát állni hagytam. Ezután egy fazékba átszűrtem, kinyomkodtam, hozzáadtam a cukrot és 20 percet lassan bugyogtatva főztem, amíg kissé besűrűsödött. Hagytam langyosra hűlni, majd a kicsavart citromok levét is belekevertem. Üvegbe töltöttem, hűtőbe állítva várja, hogy elfogyasszuk.

9 megjegyzés:

  1. Tavaly én is készítettem hasonlót, az idén valahogy nem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amíg van menta készítem, finom aromás és a gyerekek vedelik:-)

      Törlés
  2. Csakis ilyesmivel lehet kibírni ezeket a napokat:-)
    Én is főztem már mentaszörpöt. Idén még nem, ebben a cudar melegben nem akar gyarapodni a szörpnek való.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt is nagy a meleg, lassan öt hete, hogy nem volt eső. Locsolom esténként a kertecskét, másképp minden kiszáradna.

      Törlés
  3. Ez egy igazi frissítőital! :)

    VálaszTörlés
  4. Tökéletes hűsítő ital! :) Nálunk is készül hasonló a nagy kánikulában.

    VálaszTörlés
  5. Kell valami ebben a nagy melegben...citromkarikával, jégkockával:-)

    VálaszTörlés
  6. Kb. Meddig áll el a hűtőben? :)

    VálaszTörlés