.

2013. augusztus 27., kedd

Házi ételízesítő- aszalógéppel

Kiállta a próbát a frissen vásárolt aszaló gépünk. Két napot dolgozott reggeltől estig amíg ezt a sok zöldséget megaszalta. Meglepődtem, hogy a répa, zeller, karalábé hogy összemegy. Alig maradt a nagy szeletekből valami. A paprika? Mintha csak egy száraz héj maradt volna. 
  A recept nem törvény, nem kell betartani az arányokat, én így készítettem:

1 fej karalábé
1 fej zeller
1 kg répa
1 zöldpaprika
1 kápia paprika
2 db paradicsom
40 dkg petrezselyem gyökér
1 fej fokhagyma
egy nagy csokor petrezselyem zöld 
egy nagy csokor zeller zöld

A zöldségeket megpucoltam. Robotgéppel szeleteltem fel 2-3 mm-es vastag szeletekre. A tárcákra helyeztem úgy, hogy ne födjék egymást és 45 fokon aszaltam 4 órát, majd megcserélgettem a tálcákat, mert az alsó kettő hamarabb aszalódott. Ahogy telt az idő leszedtem ami már kész volt, a maradékot összeraktam egy tálcára, az üreseket pedig újratöltöttem.
A paprikának kellett a legtöbb idő, ajánlatos már kezdésből vékony csíkokra szeletelni.
A fokhagymát cikkekre szedtem, megtisztítottam, vékonyan felszeleteltem.
Utoljára hagytam a paradicsomokat és a hagymát. A paradicsomot felszeleteltem, a levét kiöntöttem egy tálba, majd a rácsra tettem. A hagymát karikákra vágtam.
  Amikor minden megaszalódott, késes aprítóba öntöttem és összeaprítottam. 
 Egy magas falu tepsibe borítottam és még egy órára kitettem a napra. Végül csavaros tetejű üvegbe zártam. 
   Biztosan sokan felteszitek a kérdést, hogy megéri-e vele ennyit bajlódni. Ezt mindenki maga dönti el. Nekem megéri.



23 megjegyzés:

  1. Nekem is!!!!! Már az enyém is a szekrényben várakozik, én a napon szárítottam az idén, 44 fokban:)))))) Ja és parajdi sóval kevertem. Isteni:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem semmi ezt a sok apró zöldséget a napon szárítani:-) de olyan öröm látni a végeredményt! Az lehet, hogy valami jóféle sót én is kavarok hozzá, most ahogy mondod:-)

      Törlés
  2. Én is tegnap kaptam egy gépet, és szilvát szeretnék aszalni vele, kíváncsi leszek, milyen lest.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most aszalódik a szilva a gépben Lilla:-) én is kíváncsi vagyok az eredményre:-)

      Törlés
  3. Nekem is van évek óta aszaló gépem, nagyon szeretem. Én legfőképp gyümölcsöket aszalok benne teához is de nassolni is nagyon jó belőle :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most kísérletezek vele. Az ételízesítő munkás, de finom lesz majd télen:-) azt hiszem a gyümölcsök lesznek a nyerők, főleg a gyerekeknek:-)

      Törlés
  4. Nagyon is megéri vele bíbelődni. Sokkal finomabb, mint a bolti, ami sóból és tartósítóból áll, a zöldséget pedig hírből ismeri csak. Én is készítek újra mert már alig van a tavalyiból.

    VálaszTörlés
  5. A gyümi aszalásnak nézz jól utána, mert van egy kis titok, na és nem minden gyüminket lehet aszalni!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Marcsi!
      Igen, olvastam a gyümölcsök aszalásáról. Most épp a szilvával próbálkozom, remélem jó lesz.

      Törlés
  6. Egyetértek! :) Nekem még mindig van a tavalyelőttiből majdnem egy tejfölös vödörnyi, úgyhogy idén sem készítek, de jövőre lehet, már elfogy. Amúgy nem vagyok nagy ételízesítő használó, ha sok friss zöldséget hazsnálok egy ételhez, akkor "delikátot" nem teszek bele. :)
    Nagyon szépek lettek az aszalt zöldségek, nagyon jó a színük: :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:-)
      Én is ritkán használok ízesítőt, de télen jól fog jönni, mikor drágább a zöldség. Még egy kis adagot darálva is szeretnék tenni sóval, hadd legyen.

      Törlés
  7. Nagyon szép - én sóval tartósítottat használok, de jövőre (ha újra lesz nyár és meleg - kipróbálom az aszalást a napon

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áginál láttam, a napon szárította a zöldségeket, szépek lettek. Mindenképp nagyon finom ízesítő lesz belőle.

      Törlés
  8. Szerintem is megéri:) Tuti,hogy többet használod majd az ételekbe......én vajas kenyérre szórva is imádom. A paradicsomot ki ne hagyd az aszaló projektből ...nálam az a másik nagy szerelem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma ki is próbáltam, tettem egy kiskanállal a gombalevesbe. Nagyon fincsi:-)
      A paradicsom is benne van a projektben. Azt napon szerettem volna aszalni, de lemaradtam róla. De majd géppel:-)

      Törlés
  9. Hogy megéri-e, biztosan, hogy igen:) Úgy szeretnék én is egy ilyen gépet, talán egyszer:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet nálunk is kapni Kati, de elég drágák. Mi Debrecenből hozattuk. Egyik régi vágyam teljesült nekem is ezzel:-)

      Törlés
  10. Természetesen megéri! Egy pár nap alatt megvan, és egész évre van finom, házi ételízesítő. :)

    VálaszTörlés
  11. Persze hogy megéri, szerintem össze sem lehet hasonlítani a házi és a bolti ízesítőt! :) Szerintem jól ki fogod tudni használni az aszalógépet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amióta megvan egyfolytában dolgozik Hankka:-) ki van használva rendesen:-)

      Törlés
  12. Nekem a sózott változatból 22 üveg van a spájzba, a szárított és leőrőltből, 3 üveg és van magyaros füszerkeverékem 2 üveggel elkészítve úgy hogy nyugodtan várjuk a telet... Az aszaló maga a csoda imádjuk, mazsolát és aszalt szilvát is csináltam már vele. Üdv Vali

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán jó dolog az aszaló! A sok télire eltett házi zöldség minden formában isteni. Már használom az ízesítőket, csak dicsérni tudom. Aszalt szilvát készítettem én is, mazsolát még nem. Azt hiszem mag nélküli szőlőből lenne jó.
      Köszönöm, hogy benéztél Vali.

      Törlés