.

2013. augusztus 7., szerda

Habos körtés pite

Vendégeket vártunk, ilyenkor szokás valami finomsággal megkínálni. A körte adott volt, hát ezt használtam fel. Könnyű tésztájú süteményt készítettem. Szerettük:-)


3 tojás
23 dkg liszt
13 dkg cukor
1 csom. vaníliás cukor
1/2 csom. sütőpor
csipet só
1,4 dl tej
1,2 dl olaj
2 dl tejföl

60 dkg körte
8 dkg mandulapehely
4 tojásfehérje
10 dkg porcukor

    Az egész tojásokat szétválasztottam. A lisztet a cukrokkal, sütőporral, sóval elvegyítettem, majd belekavartam a tejet, az olajat, a tojások sárgáját és a tejfölt.
A 3 tojásfehérjét habbá vertem és lazán a tésztába forgattam.
Kivajazott, lisztezett 29x21 centis tepsibe simítottam.
    A körtéket meghámoztam, magházukat kivágtam, cikkekre szeleteltem és pikkelyszerűen a tésztára rakosgattam. Tetejére szórtam a mandulapehely felét.
Előmelegített sütőben 190 fokon 30 percet sütöttem.
    Amíg a tészta sült, kemény habbá vertem a 4 tojásfehérjét a porcukorral.
A sütőből kivett tészta tetejére simítottam és a maradék mandulapehellyel megszórtam. Ugyanazon a hőfokon sütöttem még vagy 10 percet, amíg a hab kissé rózsaszínűre sült.

18 megjegyzés:

  1. De jó, mi almával szoktunk hasonlót sütni, körtével még nem próbáltuk, de ki kell próbáljuk:) Nagyon szép:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Almával is, őszibarackkal is lehet Kati, finom mindenképp:-)

      Törlés
  2. Ez nagyon jól néz ki, biztos isteni is. Tegnap épp pitére gondolva szedegettem össze a körtét a fa alól, remélem, holnap már időm is lesz megsütni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen jó, hogy van fád! Szedegetném én is:-) jó lett a süti, ízlett a bandának.

      Törlés
  3. Guszta, biztosan nagy sikere volt! :)

    VálaszTörlés
  4. De fincsi lehet! Körte ritkán kerül sütibe... én egyszer sütöttem vele, gyakrabban kéne!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem a pitéket:) Nagyon kedvesen vagytok, hogy ilyen finomsággal vártátok Edóékat :)Egészségetekre legyen!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó volt velük találkozni. Köszönjük szépen!

      Törlés
  6. Már tegnap is láttam ezt a finomságot és mégsem jöttem be hozzád!:-)) Nagyon finom lehetett guszta !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most itt vagy Éva és ez a lényeg:-)finom volt, köszi:-)

      Törlés
  7. Jöhetek én is vendégnek hozzátok? :P Ígérem nem ülők sokat, csak megkóstolom ezt az igen finom pitét. :D

    VálaszTörlés
  8. A tojásfehérjéből felvert habot a meleg tésztára kented rá és úgy tetted ismét a sütőbe. Nálunk is van körtefa, kétféle is, tehát ezt el kell készíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Piroska, a meleg tésztára kentem a habot és még így sütöttem.

      Törlés