.

2013. augusztus 21., szerda

Marika néni almáspitéje

Játszani mentünk a fiammal. Útközben egy almafa állta utunkat, alatta lepotyogva az érettebbek. Miközben szedegettünk belőle Bence ki is találta, hogy mi legyen a sorsa. Almás pite!
Talán több egy hónapnál is, hogy vásároltam ezt az Almás sütemény fűszerkeveréket. A hátán ott a recept is, most ezt készítettem el. Teller cake is megsütötte ugyanezt ha jól emlékszem a télen és dicsérte, hogy milyen finom. Én is csak ezt tudom tenni.
Ha láttok  ilyen fűszerkeveréket próbáljátok ki, megéri. Nemcsak a töltelék ízletes, maga a tésztája is nagyon finom.


Tésztához:
40 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg kristálycukor
1 ek rum
csipet só
1/2 citrom reszelt héja


1 csom. sütőpor
1 dl tejföl

2 ek zsemlemorzsa

Töltelék:
2 kg alma
1 csom. Lucullus Almás sütemény fűszerkeverék
4-6 ek kristálycukor ízlés szerint

Az almát meghámoztam, majd lereszeltem, összekevertem a fűszerkeverékkel, hozzáadtam ízlés szerint még cukrot és pár percig dinszteltem.
A tészta hozzávalóit összekevertem, lágy tésztává dolgoztam és  két részre osztottam.
35x24-es magas oldalú tepsit kivajaztam, az első lapot kinyújtottam, zsemlemorzsával kissé megszórtam, rásimítottam az almatölteléket és a másik kinyújtott lappal befödtem. Villával megszurkáltam.
Előmelegített sütőben 200 fokon 20 percet sütöttem. Tepsiben hagytam kihűlni, majd szeleteltem.

20 megjegyzés:

  1. Tanúsíthatom, hogy nagyon finom! Én is ezt a fűszerkeveréket szoktam használni. Látom nálatok is a vékony tészta, jó sok töltelék a nyerő. Sütök én is napokban, megkívántam tőletek, annyira guszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy mondod Nea, mi is így szeretjük. Szeretem, mert elcsábúltál:-)

      Törlés
  2. Imádom az almás sütit, de a fahéjtól mindig ég a torkom!!! Ki fogom majd próbálni,ha már ennyien dicséritek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kardamom is van a fűszerkeverékben. Nem érződik ki a fahéj íze. Próbáld ki, talán ez bejön.

      Törlés
  3. Gyönyörű, rengeteg töltelékkel, pont így szeretem:) Olyan igazi nagyis almás pite:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, így finom sok töltelékkel! Még én ezzel a fűszerkeverékkel eddig nem találkoztam, de figyelem majd ezután!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elmentél mellette Éva, biztosan van. Megéri kipróbálni!

      Törlés
  5. :) de jó! jó sorsa lett azoknak az almáknak!

    VálaszTörlés
  6. Csókoltatjuk Marika nénit! Nálunk is menő az almás pite, igaz Anyukám reszortja :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van nekem is Anyukám receptem is, de a családnak mindegy, ha almásról van szó, csak falják:-)

      Törlés
  7. Ugye hogy ugye? Pedig mindig szkeptikus vagyok az ilyen "kész" dolgokkal, de ez nagyon finom volt, jól eltalált keverék. :)

    VálaszTörlés
  8. Van egy nagyon jól bevált finom almás lepényem, de napok óta szemezek a Tieddel is a neten, annyira guszta... azt hiszem kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
  9. Imádjuk :) nekem is van egy bevált receptem, de szívesen kipróbálom ezt is :) Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, az almás sütit szerintem mindenki a régi jól bevált receptje szerint készíti. Ez most Marika néni sütije, de nem fogsz csalódni benne:-)

      Törlés