.

2013. augusztus 25., vasárnap

Vasárnap Vánczával- Zárdakifli

  Mióta Mónika megsütötte gondolatomban van elkészíteni. Egyedül a sokszori hajtogatás, nyújtás tartott eddig vissza. Pontosan ez fogott ki rajtam. Amikor a vajat rákenve összehajtottam és nyújtani kezdtem imitt-amott bújt ki a vaj. Kis idő elteltével  csupa vaj volt körülöttem minden és én is. Ettől a manővertől kellett volna szép leveles, réteges legyen a tészta. Hát ez most elmaradt, mert a csupa vajas tésztát nekiálltam és összegyúrtam még egy kevés liszttel, majd hűtőbe tettem pihenni 15 percre...ha már ennyire megsanyargattam:-)
Elmaradt a levelessége, viszont finom vajas kiflik lettek így is.
Persze ha a tésztája bibis, a töltelék sem úszta meg, nem lett eléggé kemény a tojáshab, így egy kevés rumos szilvalekvárral megtuningoltam.
  Végezetül finom vajas kiflik születtek a bakik ellenére, de nem hagy a dolog nyugodni, majd egyszer még megsütöm.
  Nem kell ez a leírás senki kedvét szegje az elkészítésétől. Nézzétek csak meg Mónikánál milyen kell legyen:-)
  Itt az eredeti recept:


1/2 kg lisztet
1 csom. sütőporral elkeverünk. Hozzáadunk
2 tojást
3 dkg cukrot
csipetnyi sót és annyi
langyos tejet, hogy rétestészta keménységű tésztát kapjunk.

25 dkg vajat
2 dkg liszttel dolgozzunk el jól, s helyezzük a fenti kinyújtott tészta közepére, amelyet azután összehajtva ismét nyújtunk és hajtunk legalább 5-6-szor, mint a vajastésztát. 10 perces pihentetés után a tésztát végleg kinyújtjuk 1/2 cm vastagra s háromszög alakúra vágva a következő töltelékkel kenjük meg:
2 tojás fehérjéből vert habhoz
15 dkg porcukrot
10 dkg darált diót
1 citrom reszelt héját keverünk.
  A kifliket sütés után még melegen vaníliás porcukorral szórjuk meg.

 Megj:
180 fokra előmelegített sütőben tepsinként 10-12 percet sütöttem.

15 megjegyzés:

  1. Én a viszontagságai ellenére is bevállalnám. Nagyon jól esne most belőle egy falat. Amúgy nagyon szépek lettek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lett végül a tésztája, könnyen is tudtam vele dolgozni. Szívesen küldök egy tálacskával:-)

      Törlés
  2. Nagyon jók lettek!
    A projet alatt én is jártam már így, de semmi gond majd legközelebb jobb lesz. Ebben a melegben egyébként is nehéz vajas-hajtogatott tésztát készíteni, mert nagyon gyorsan olvadni kezd a vaj. Mindenesetre én biztosan 5 adok rá mert gyönyörűek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mónika! Örültem, hogy megmentettem, a sok vaj benne volt:-) igen, majd legközelebb leveles lesz.

      Törlés
  3. Nagyon szépek, ha nem említed a bakikat, észre sem vettem volna! :) Biztosan nagyon finomak voltak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom, puha kiflik lettek és a töltelék is finom :-)

      Törlés
  4. A bakik ellenére szuper kifliket alkottál :)

    VálaszTörlés
  5. Szerintem így is nagyon szépek és finomak lehetnek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lett Kati, csak éppen nem olyan mint az eredeti:-)

      Törlés
  6. Mindenkivel előfordul, hogy rossz napja van a konyhába. De, ennek ellenére is nagyon szép, és biztosan finom, kifliket készítettél! :)

    VálaszTörlés
  7. :))) Ez nagyon viccesre sikeredett, de lehet jobb lett mint az eredeti! Nagyon szeretem, bár van ennél egyszerűbb recept is, majd előkeresem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Utólag vicces volt, de mikor könyökig vajas voltam, az nem volt vicces:-) ki is jelentettem, hogy senki ne szóljon hozzám 10 percig:-D

      Törlés
  8. Látom te is végig jártad a kálváriát :) Én tegnap készítettem el és volt vele gond. itt írtam róla

    http://legyunkeszsegesek.blogspot.com/2014/12/zardakifli-avagy-ketbalkezes-lany.html

    VálaszTörlés