.

2013. augusztus 14., szerda

Karamelles körtesütemény

Egyre másra körtés dolgokat készítek, mivel fel kell használnom a körtét. Érettek, hamar romlanak.
Ebben a karamelles süteményben eredetileg az elkészített diós karamellt kell a süti tetejére önteni, de én elég kevésnek láttam, így egy adag pudinggal még felturbóztam. Ez került a süti tetejére. Ízlett mindenkinek!


2,5 dl langyos tej
8 dkg cukor
4 dkg élesztő
50 dkg liszt
8 dkg vaj
1 citrom reszelt héja
csipet só
1,5 kg érett körte

A diós öntethez:
4 dkg vaj
15 dkg cukor
7 dkg darált dió
4 ek rum( vagy rumaroma)

1 csom. karamell ízű pudingpor
4 dl tej

A tésztához a tejbe egy kanálka cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztet a vajjal, a maradék cukorral, sóval, citromhéjjal és az élesztős tejjel összekavartam, majd átgyúrtam. Meleg helyen 30 percet pihentettem.
  A körték magházát kiszedtem, a gyümölcsöt felszeleteltem.A sütőt 190 fokra állítottam.
   Egy nagyobb magas falú tepsit kivajaztam( 35x25), a tésztát kissé átgyúrtam és a tepsibe egyengettem. A körteszeleteket belenyomkodtam a tésztába, ami maradt azokat csak rászórtam. 30 percet sütöttem.
   A tetejéhez a tejben megfőztem a pudingport, néha belekavargattam, hogy ne bőrösödjön be. A vajat megolvasztottam, a cukrot gyenge barnára karamellizáltam, belekavartam a diót. A karamelles diót a pudinggal összekavartam, rumaromával ízesítettem. A krémet a kisült, kissé hűlt sütemény tetejére kentem. Hűtőbe tettem teljesen kihűlni, majd szeleteltem.

20 megjegyzés:

  1. Ez isteni lehet! Ezer éve nem ettem karamellás pudingot, pedig mennyire szerettem. :D Ez a süti nálam tuti befutó!

    VálaszTörlés
  2. Nálunk még nem érik a körte. De elmentem, hogy meglegyen mire érik.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem a körtét, ma is azt vacsiztam, sütiben még nem ettem, ki kell próbálnom:) Karamellel együtt csak jó lehet:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól hangzik, finom lehet a körte a diós karamelles krémmel:) Ritkán sütök körtés sütit, pedig olyan finomak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Krémesebb így a pudinggal, de csak a karamellel is finom:-)

      Törlés
  5. Milyen szerencsétek van a körtefával. :) Nagyon szeretjük a körtét, de inkább frissen fogyasztjuk, mint sütibe, pedig milyen finom lehet. Annyi finom körtés finomságot hoztál mostanában, hogy legalább az egyiket muszáj lesz elkészítsem. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nincs körtefánk, ajándékba kaptunk egy nagy necc körtét:-) még nem untuk meg:-)

      Törlés
  6. Csorog a nyálam a képet nézve, annyira jól néz ki ez a süti! :) Van is egy pár körtém itthon, süti előjegyezve! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finomak a körtés sütik Hankka, vesd be azt a néhány körtét valamilyen finomságba:-)

      Törlés
  7. lélegzetelállítóan gusztaaaa! :)

    VálaszTörlés
  8. Fantasztikus íze lehet, nagyon guszta :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól talál a körtével a karamell, jó volt:-)
      Köszönöm!

      Törlés