.

2013. augusztus 4., vasárnap

Vasárnap Vánczával- Csongrádi lepény

Erre a hétvégére ezt a lepényt választottam Mónika Váncza-projektjéből. A régi recept szerint készítettem. Nekem a tésztája túl porhanyós lett, szerintem sok a megadott zsír mennyisége.  A vaníliás, tejfölös krém viszont finom!


30 dkg lisztet
15 dkg zsírral
1/2 csom. sütőporral
2 tojás sárgájával és kevés
tejjel eldolgozunk. Zsírozott tepsibe téve egyenletesen elnyomkodjuk.
         A tésztára az alábbi vaníliás tejfeles réteget kenjük:
12 dkg lisztet
3 tojással
4 dl tejfellel
15 dkg cukorral
1 csom. vaníliás cukorral
elkeverünk.
          Sütés előtt 10 dkg mazsolával megszórjuk. Előmelegített sütőben 180 fokon 35 -40 perc alatt megsütjük.
Kihűlés után szeleteljük, vaníliás cukorral meghintve fogyasztjuk.

23 megjegyzés:

  1. Már ránézésre is imádni való! :)

    VálaszTörlés
  2. De finom lehet! Ez a vaníliás krém roppant szimpatikus! :D

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. A tésztájával nem voltam nagyon elégedett, de a krém az finom.
      Köszönöm Piroska!

      Törlés
  4. Nagyon szép:))
    Tudom mindig ezt írom , de hát csoda szép és nem írhatok mást:))
    Elviszem a blogba ne küld el:))

    VálaszTörlés
  5. Nekem tetszik, még jó, hogy nincs itt előttem:) Nekem tetszik a tészta is, bár zsírral nem tudnám elképzelni, csak vajjal, de a krémet még magában is megenném:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, vajjal biztosan jobb. A krémje pedig ahogy mondod, önmagában is finom :-)

      Törlés
  6. Nagyon mutatós, szép a színe is, jólesik már ránézni is! :) Hát még kóstolni milyen jólesne! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom lehet, guszta! Nekem is nagyon tetszik ez a vaníliáskrém akár más süteményhez is finom lehet!

    VálaszTörlés
  8. Ez is Váncza-recept? Nem is gondoltam volna... Nagyon jól néz ki! A töltelék különösen tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elárulom Gerdi, hogy volt amelyiknek leszedtem az alját és csak a felső részét ettem meg:-)

      Törlés
  9. Finom süti ez is, és milyen guszta! :)

    VálaszTörlés
  10. Annyi rengeteg finomságot sütsz nap, mint nap, hogy képtelen vagyok követni... Nézegetem a receptjeidet vissza (az elmúlt hetekben nem tudtam nézelődni senkinél), és szó szerint nagyokat nyelek, egyre jobban érzem, hogy éhes vagyok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem a konyhát:-) jó lenne, ha meg is tudnám kóstoltatni veletek!

      Törlés