.

2013. augusztus 2., péntek

Hamis pacalleves

A pacal valahogy nem tartozik a kedvenc ételeink közé. Egyedül a kedves párom imádja. Mivel a hamis változatát szeretjük, ezt szoktam készíteni. Ha a húst lecserélem gombára, a lányom is megeszi.


1 nagy fej hagyma
2 db sárgarépa
1 db ecetes paradicsompaprika
50 dkg csirkemell filé
4-5 cikk fokhagyma
2 tojássárga
2 dl tejföl
só, bors
olaj

A zöldségeket megpucoltam, apróra vágtam. A paradicsompaprikát is felkockáztam, a húst vékony csíkokra szeleteltem.
Kevés olajat forrósítottam, rádobtam a hagymát és a répát. Addig dinszteltem amíg a hagyma üvegessé vált. Ekkor hozzáadtam a paradicsompaprikát és a húst. Kavargattam, amíg a hús kifehéredett.
Felöntöttem vízzel, sóztam, borsóztam és csendes tűzön készre főztem. A fokhagyma cikkeket megtisztítottam, majd a levesbe préseltem.
A tojássárgákat elkavartam a tejföllel. A forró levesből mertem a tejfölös keverékhez( hőkiegyenlítés)  és szorgalmasan kavargattam, majd a forró levesbe csorgatva belekavartam.
Csípős paprikával fogyasztottuk, ecettel kissé savanyítottuk.

11 megjegyzés:

  1. Az én Párom is nagyon szereti, de én nem, én is hamisat szoktam készíteni:) Nagyon tetszik a kis tálkád:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látszik, inkább férfikaja ez a pacal:-)
      Köszi:-)

      Törlés
  2. Leveshez még nem volt szerencsém, ám pörkölt formában imádom - jó az női kajának is :)
    Ha lehet (márpedig szoktam), akkor csülkös pacal bográcsban

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megígértem a páromnak, hogy veszek pacalt és készítek eredetit. Így csülökkel, főleg bográcsban lehet nekem is bejönne:-)ha a pacal nem is, a csülök biztos:-)

      Törlés
  3. Az egy dolog, hogy valaki szereti a pacalt, vagy sem. De! Hol a gomba? Én csak a csirkemell filét láttam. Most már csak azt nem értem, ez miért hamis pacal?
    Mellesleg ez egy finom zöldséges csirkeleves. Nomen est omen. Szerintem nevezzünk mindent annak, ami.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt írtam, hogy ha a húst lecserélem gombára( mivel a lányom nem eszik húst). Igazad van, ebben csak csirkemellfilé van, gomba az nincs.
      Azért hamis, mert a pacal helyett hús van benne. Másképp ugyanaz az ízesítése, mint az eredeti pacallevesnek:-)
      Mellesleg köszönöm, hogy itt voltál!

      Törlés
  4. A kis hamis:) Nekem sem kedvencem a pacal, levesről meg még nem is hallottam, de ez így nagyon jól néz ki, szívesen kóstolnék:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazi román étel. A lényege a levesnek, hogy jól érződjön benne a fokhagyma, van aki egy egész fejjel tesz bele:-)

      Törlés
    2. Román??? Székely!!!!

      Törlés
  5. Jó kis leves ez, bár mi nagyon szeretjük a pacalt is, főleg pörköltként! :) A levesekkel mostanában gondban vagyok, köszi a receptet, kipróbálós lesz! :)

    VálaszTörlés