.

2013. augusztus 18., vasárnap

Vasárnap Vánczával- Mézestekercs

 Újra vasárnap, újra Váncza-süti. Amióta megnyertem Mónikától a Váncza süteményes könyvet minden hétvégére kipróbáltam belőle egy süteményt. Ezzel támogatom a projektjét is és egyúttal meg is kóstoljuk a régi ízeket.

  Ebből kifolyólag támadt egy ötletem. Miért üljön az a sok szakácskönyv ott a polcomon, ha olyan ritkán használom? Ezentúl sűrűbben fogom levenni, lapozgatni őket, keresgetni finom, különleges recepteket és természetesen elkészítem. Megosztom Veletek is és azt is megmutatom melyik könyvből választottam. Így használni fogom a polcon eddig csak porosodó szakácskönyveket. 
Szerintem jó dolog, nem?
  Most egy finom, csokis, mézes, pihe-puha tekercset választottam Mónikától, amit málnalekvárral töltöttem meg. Ajánlom, kóstoljátok meg!
  Így szól a recept:

6 tojás sárgáját
15  dkg mézzel habosra keverjük, majd hozzáadunk
15 dkg reszelt főzőcsokoládét
1 csom.vaníliacukrot
8 dkg lisztet
1/2 csom. sütőport és
6 tojás fehérje kemény habját.

Papírral kibélelt tepsiben összekeverés után azonnal sütjük. Sütés után málnalekvárral töltve tekercsbe felcsavarjuk és vaníliás cukorral szórjuk be.

Megj:
     A legnagyobb méretű gáztepsibe simítottam sütőpapírra.
     Előmelegített sütőben 170 fokon 15 percet sütöttem. Néhány percet hagytam hűlni, majd megkentem a málnalekvárral és feltekertem. Így hagytam kihűlni, végül megszórtam porcukorral és szeleteltem.


12 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet , én itt leszek és figyelek!!
    A tekercs pedig csoda szép mint mindig:))

    VálaszTörlés
  2. Szuper ötlet - várom az újabbnál újabb szépségeket, finomságokat! Csábító ez a szép tekercs.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta lett a tekercs. :)

    VálaszTörlés
  4. Mennyei! :) Nekem még nem sikerült úgy feltekernem hogy ne tört volna el :/ mi a titka?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a piskótarecept egyszerűen tökéletes.Jót alkotott Váncza:-). Szerintem függ attól is, hogy mennyit sül, mert ha kissé szárazabb már reped. Ez a tészta eléggé vastagnak tűnt a tepsiben, de meglepően szép lett a végeredmény. 5 percet hagytam kb hűlni, majd rá a lekvár és tekertem fel. Nem mozgattam melegen, ott hűlt ki a tepsin. Sehol nem repedt meg.

      Törlés
  5. Nahhh, ezért a sütiért meg odaadom a maradék fél királyságom. Várom a szakácskönyv bemutatót is. Jó ötlet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Heti egy alkalomra gondoltam, de ez is jó, így leszedegetem a drága könyveimet:-)

      Törlés
  6. De szep, tetszik:)A szakacskonyves otlet nagyon szuper,nekem is rengeteg van:) Mostanaban Jamie-tol foztem legtobbet:)

    VálaszTörlés