.

2013. augusztus 26., hétfő

Zabkása




Bencém még mindig tartja, hogy minden reggel müzlit reggelizik tejjel. Igen ám, de ma reggelre a szokásos két-három féle helyett csak egyféle müzli volt itthon. Így már nem érdekes, enne valami egyebet. Felajánlottam a zabkását neki, rá is bólintott.
Nagyon gyorsan elkészíthető, laktató reggeli. Fahéjjal és mézzel fogyasztotta.



3 dl tej
3 ek zabpehely
1 kk barna cukor
1 ek kukoricadara
  
 A tejet odatettem főni, majd a hozzávalókat beleszórtam és megfőztem, mint a tejbegrízt. Ehetjük gyümölccsel, lekvárral, kakaóval, ki amivel szereti.
  Ebből az adagból a fotón látható tálacskával lett.
 

14 megjegyzés:

  1. Valóban finom, és igen egészséges reggeli. :)

    VálaszTörlés
  2. Felszívja a zabpehely a tejet vagy "laza" volt? Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem teszel hozzá kukoricadarát laza lesz. Én ezzel még sűrítettem rajta.

      Törlés
  3. Még sosem ettem ilyet, kipróbálnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bármilyen tejjel próbálhatod Kati. Van aki fele-fele arányban készíti.

      Törlés
  4. Finom lehet nagyon. Fiatalok szeretik az ilyen müzlis reggeliket én még nem kóstoltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan Éva. Ez a kaja még a mi gyerekkorunkban sem volt ismert.

      Törlés
  5. Hmmmm igazi fini kis reggeli! :)

    VálaszTörlés
  6. Totál megkívántam, ezer éve nem ettem:) Ha tejben főzöm nekem elég édes nem szoktam édesíteni. Anya baracklekvárral szokta enni. Szoktam olyat készíteni, hogy fele víz fele tejben megfőzöm a zabpelyhet vagy rizstejben, vagy kókusztejben.Amikor picit meghűlt egy almával vagy körtével vagy pár szilvával pici fahéjjal és/vagy szegfűszeggel leturmixolom. Pici mézzel édesítjük. Ha gyári rizstejből készítem az édes, akkor nem teszek bele plussz édesítést.Nálunk mindenki szereti:)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Krinsz! Kipróbálom gyümölccsel összeturmixolni, jujj ez tudom nagyon fog ízleni:-)

    VálaszTörlés
  8. Jó kis reggeli, meglepem vele a családot valamelyik reggel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szeretik a tejbegrízt meg rizset ez is fog ízleni:-)

      Törlés