.

2013. augusztus 15., csütörtök

Körte krémleves

Sok gyümölcsből készítettem már levest, de körtéből most volt az első . Mivel a gyümölcsleveseket szeretjük, gondoltam ezt is fogjuk. Nem csalódtam. Lesz még ismétlése.


1,5 l víz
4 ek barna cukor
1 rúd fahéj
3 db szegfűszeg
1/2 citrom leve
2 db vékonyan levágott citromhéj
75 dkg körte
2 ek vaníliás pudingpor
2 dl házi tej( vagy tejszín)

A vizet a fűszerekkel, a cukorral és a kifacsart citromlével odatettem főni. Gyenge tűzön, födő alatt 15 percet lobogtattam.
3 darab körtét félretettem, a többit megpucoltam, magházukat kivágtam és a fűszeres vízbe tettem. Födő alatt 5 percet főztem. A fűszereket egy kanállal kihalásztam, a körtéket botmixerrel pürésítettem.
A pudingport elkavartam a tejjel és a fövő leveshez kavartam. Néhányat hagytam még lobbanni és kész is volt. A szegfűszegeket visszatettem, hadd ízesítsék a levest.
Tálalásnál a maradék körtéket megpucoltam, felkockáztam, őrölt fahéjjal megszórva a leves tetejére pakoltam.
Behűtve fogyasztottuk.

15 megjegyzés:

  1. Ilyet még én sem ettem, de szerintem is finom lehet:)

    VálaszTörlés
  2. Csak körtéből még én sem ettem, de nagyon jól hangzik:) Jól behűtve, bármikor jöhet!

    VálaszTörlés
  3. Körtéből még én se, de miért ne?! :) Biztosan nagyon fincsi! :)

    VálaszTörlés
  4. Körte levest még én sem ettem de nagyon csábító! :)

    VálaszTörlés
  5. Buenas Sólo quería hacerte saber que algunas
    de las fotos no se cargan correctamente . He probado en 3
    navegadores diferentes y todos muestran los mismos resultados .



    Feel free to visit my web blog ... qué es acné

    VálaszTörlés
  6. Megint egy körtés finomság, ez már kínzás! :D
    Én sem kóstoltam még, de nagyon finom lehet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ízletes:-) majd ha lesz több körtéd kóstold meg:-)

      Törlés
  7. Én a múltkor vegyesen készítettem körtéből és őszbarackból, isteni volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ugye fincsi? Legközelebb megy bele barack is:-)

      Törlés