.

2013. augusztus 22., csütörtök

Pufók zsemlék

Rég nem sütöttem sem kenyeret, sem zsemlét. Most tennem kellett valamit, mert este vettem észre, hogy nem lesz elég a kenyerünk. Ezek a zsemlék csak fél órát keltek, majd formázás után még 15 percet és bevándoroltak a sütőbe.
Újra visszaállok a kifli, kenyér, zsemle gyártásra.


30 dkg kenyérliszt
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
3 dkg friss élesztő
1,5 dl savó (vagy víz)
1,5 dl tej
1 kk só
1 kk cukor
3 ek olaj

Tetejére:
1 tojássárgája
kevés tej
magok

A langyos tejben elkavartam a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni. A többi hozzávalóval együtt addig dagasztottam amíg már nem ragadt,  szépen összeállt sima tésztává. Letakartam és 30 percet pihentettem. Ezalatt szépen megnőtt. Kiborítottam, finoman átgyúrtam, 9 részre vágtam. Mindenik darabot kerekre formáltam. Egy 26 cm-es tortaformát kiolajoztam, a gombócokat belerakosgattam, újra letakartam és még 15 percig pihentettem.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A megkelt cipókat tojássárgás tejjel lekentem, magokkal megszórtam és 20 perc alatt készre sütöttem.
Még melegen rácsra tettem, letakartam egy terítővel, így hűltek ki.


20 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek. Még sosem sütöttem péksüteményeket. De talán majd egyszer!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is olyan Piroska mint a torta, vagy bármi más készítése. Egyszer nekifogsz, aztán nem hagyod abba:-)

      Törlés
  2. Csodaszép ez a zsemlekoszorú! Ez az, amit én soha sem fogok tudni megsütni, csak irigykedem nálatok. Majd jövök meglesni a gyártási technológiát.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek:) Ilyet én sem sütöttem még:)

    VálaszTörlés
  4. Istenien néznek ki! AZt hiszem nekem is meg kellene próbálkoznom az itthoni péksüti sütéssel :) abban legalább nem találnék gatyamadzagot mint minap a helyi pékség kenyerében :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az igen! Ki tudja mit meg nem etetnek velünk. Amit Te sütsz legalább tudod mi van benne.

      Törlés
  5. Nagyon szépek lettek! Ilyen csodás képek láttán mindig megfogadom, hogy én is sütök; aztán valahogy elmarad ...

    VálaszTörlés
  6. Én sem sütöttem már hetek óta kenyeret vagy péksütit, de remélhetőleg a hétvégén nem lesz már olyan meleg és akkor készül valami finomság nálunk is. Már nagyon hiányzik!
    Nagyon szépek lettek a zsemlék! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Télen többször sütök kelt dolgokat, most viszont én is megkívántam:-)

      Törlés
  7. Télen gyakran készitem én is, nagyon szeretjük! Guszta lett nálatok is:))

    VálaszTörlés
  8. Jönnek a hidegek, mehet a sütő többet. Köszi:-)

    VálaszTörlés
  9. De szép! Csuda jó dolgokat készítesz. Picit rég jártam erre, nem győzöm végignézni ezt a sok finomságot és szépséget. :)

    VálaszTörlés