.

2013. november 3., vasárnap

Lekváros ravioli

Nem a gyorsan elkészíthető kategória, de megéri rászánni az időt.
Ebből az adagból 42 darab raviolim lett. Legközelebb dupla adaggal indítok:-)


A tésztához:
45 dkg liszt
1/2 kk sütőpor
1 csom. vaníliás cukor
15 dkg porcukor
1 tojás
1/2 kk mandula aroma
1 citrom reszelt héja
27 dkg puha vaj
csipet só

Tölteléknek:
egy kis üveg meggylekvár

Tetejére és a tésztákat összeragasztani:
1 tojás

  A lisztet a sütőporral és a sóval elvegyítettem. A tojást felvertem villával, belekavartam a mandulaaromát és a citromhéjat.
A vajat elmorzsoltam a liszttel, hozzáadtam a vaníliát, a porcukrot és a tojásos keveréket. Az egészet gyors mozdulatokkal tésztává gyúrtam. Két részre osztottam és hűtőbe tettem egy órára.
  Az egyik tésztát kinyújtottam lisztezett deszkán kb 3 mm vastagságúra, majd formával kivágtam.

  A korongokat sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam, mindenik közepére egy kávéskanálnyi lekvárt tettem.A sütőt beállítottam 180 fokra melegedni.
  A második tésztát is kinyújtottam, kiszúrtam a korongokat, közepüket késsel kereszt alakban bevágtam.

A tojást kettéválasztottam. A fehérjével megkentem a lekváros korongok széleit és beborítottam a bevágott korongokkal.
Egy kisebb kiszúró formát kerestem, de jó a pohár is. Ezt finoman rányomtam a felső korongokra.

 Tetejüket tojássárgával kentem le.
180 fokos sütőben 15-20 perc alatt pirosra sütöttem.

16 megjegyzés:

  1. Milyen mutatós kis linzerek, nagyon jól néznek ki! :) És biztos vagyok benne, hogy nagyon finomak is! :)

    VálaszTörlés
  2. De szép! A süti, meg a terítő alatta... Néha babrás kedvemben is szoktam lenni, erre kéne szánnom azt az időt:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyankor szeretek dolgozni vele amikor egyedül vagyok. Néha ilyen is kell :-) ez elég kicsi adag, nálam szemperc alatt elhordták:-)

      Törlés
  3. Nagyon mutatós lett! Ügyesen elkészítetted! Hol vettél ilyen szuper kiszúrót?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Millye! Van egy profi bolt, csak elég drága. Ritkán elcsábulok:-) Kitchen Shop

      Törlés
  4. Milyen szépek lettek! :) Én Karácsonyra tervezem elkészíteni, a megszokott linzer helyett. :)

    VálaszTörlés
  5. De jól néznek ki! Szerinted birsalma sajttal is készíthető?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Készíthető, de nem az igazi. Valamilyen savanykás lekvárral jó, ami sütés közben kissé kibuggyan a vágáson:-)

      Törlés
    2. köszi, meggylekvár is van otthon, szóval no problemo. :)

      Törlés
    3. A meggy tökéletes bele, fincsi lesz:-)

      Törlés
  6. Gyönyörűek, csak ámulok, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés