.

2013. november 8., péntek

Kölesfasírt

  Ismerkedünk a kölessel, eddig nem használtam. Tudom, hogy valamikor régen szinte fő tápláléknak számított, de a mai világunkban eléggé visszaszorult. Pedig nagyon értékes növény. Ebben a hűvösebb időszakban gyakrabban kellene fogyasztanunk, mivel az immunrendszer fenntartásában is segít.

Egy újságban olvastam a gyógyhatásairól:
  ,, Az egyetlen olyan gabona, amely lúgos kémhatású. Nem okoz rothadást, gázképződést, könnyen emészthető. Rendszeres fogyasztása rákmegelőző hatású, késlelteti az öregedési folyamatokat, erősíti a látást, kiváló vashiányos állapotokra, savtúltengésre, gyulladáscsökkentő hatású, szabályozza a vércukorszintet és a zsíranyagcserét. Előnye, hogy lisztérzékenyek is fogyaszthatják, nem tartalmaz glutént. Nagyon magas a rosttartalma, tisztító, salaktalanító hatású."
  Indulásból jól vizsgázott a fasírt, mindenkinek ízlett. A fiam szerint isteni:-)
A receptet Sedith-nél találtam, köszönet érte.


Hozzávalók: 25 dkg köles, 1 hagyma, 2 cikk fokhagyma, 1 nagyobb répa, 1 tojás, petrezselyemzöld, só, bors, pirospaprika; a sütéshez: olaj

Elkészítése: A kölest annyi hideg vízzel, hogy négy ujjnyira lepje el feltesszük főni kevés sóval. Öt perc után a tűzet lezárjuk, a kölest lefödve hagyjuk duzzadni. A hagymát, a fokhagymát, a répát, megpucoljuk és lereszeljük. A langyosra hűlt kölest átkavarjuk, hozzáadjuk a zöldségeket, a tojást. Ízesítjük borssal, pirospaprikával, ízlés szerint sóval. A masszát formázzuk és ujjnyi forró olajban pirosra sütjük. Papírszalvétára szedjük.

15 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük a kölest, fasírtot is szoktam készíteni:) A legegészségesebb gabona, tényleg többet kéne fogyasztanunk belőle:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kísérletezni fogok vele, mert meglepően mindenkinek ízlett:-)

      Törlés
  2. Az élettani hatásai tényleg nagyon jók, különösen a lúgosító hatása miatt szimpatikus. Ha pedig még finom is, akkor mindenképp kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom Hankka! A külseje ropogósra sül, különösen tetszett a gyerekeknek.

      Törlés
  3. Én nagyon szeretem - édesen és sósan is; sokoldalú és egészséges! Örülök, hogy Nektek is ízlik

    VálaszTörlés
  4. Én még sosem ettem kölest, ki kellene már próbálnom :)

    VálaszTörlés
  5. Azt tudtam, hogy nagyon egészséges. De mégsem készítettem belőle még semmit. Itt az ideje, hogy elkezdjem.

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy rátaláltam erre a receptre, tökfőzelékkel készítettem, nagyon ízlett :-) Fiamnak hús nélkül nem létezik fasírt, ezért valószínűleg mindet nekem kell megenni, erre számítva csak fél adagot készítettem. Köszi még egyszer :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Katalin, hogy ízlett! Egészségedre!
      Gyere máskor is :-)

      Törlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés