.

2013. január 8., kedd

Barackos cheesecake

Az olívás muffin után könnyű desszert volt a vendégeinknek is, nekünk is. Mivel nem nagyon édes és gyümölcsös is, a gyerekek repetát is kértek.  A lányomnak annyira ízlett, hogy megígértem, hogy hamarosan készítünk egy narancsosat is :-)


A tésztájához:
15 dkg liszt
10 dkg vaj
10 dkg cukor
2 tojássárga
2 ek tejföl
1/2 kk sütőpor
1 ek citromlé

A töltelékhez:
1 nagy doboz barack befőtt
25 dkg tehéntúró
15 dkg cukor
10 dkg liszt
1/2 dl a befőtt levéből
1 ek barack aroma

A tetejére:
2 ek baracklekvár
barack
1 csom. színtelen tortazselé

A cukrot a puha vajjal kikavartam. Hozzáadtam a tojássárgákat, a tejfölt. Beletettem a sütőport is, amit felfuttattam a citromlével, majd az egészet jól kikavartam. Végül a lisztet is belekavartam.
Egy 22 cm-es kapcsos tortaformát jól kivajaztam, a tésztát belesimítottam. Előmelegített sütőben 180 fokon 15 percet elősütöttem. Amíg sült elkészítettem a krémet.
A túrót kikavartam a cukorral, belekavartam az aromát, a befőttlevet, majd a lisztet. A gyümölcs felét kockákra vágtam és a túrókrémhez kavartam.
A tésztát kivettem a sütőből, a krémet rásimítottam és visszatettem még 20 percet sülni. Hagytam teljesen kihűlni, majd levettem a karimát.
A baracklekvárral vékonyan megkentem a süti tetejét, a maradék barackokat felszeleteltem és kiraktam a tetejét. A zselét a csomagon levő utasítás szerint a barack befőtt levében elvegyítettem, majd ráöntöttem.
Pillanatok múlva lehetett szeletelni, fogyasztani.

23 megjegyzés:

  1. Az lenne a kérésem, hogy a krémbe hogy kerül a liszt, mert az nincs a leírásban...

    VálaszTörlés
  2. Vrei sa facem schimb de link?
    Eu te-am pus la mine pe blog, multumesc, va pup!

    VálaszTörlés
  3. Szólok időben, a narancsosból majd én is kérek:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben. Szólj mikor jössz és akkor készítem:-)

      Törlés
  4. Finom lehet :) Kisfiam itt nyammog az ölemben rá :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű:) Mi cheesecake raongók vagyunk, minden formában jöhet, ez is nagyon jó recept:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem mi is azok leszünk, nagyon ízlett mindenkinek:-)

      Törlés
  6. Kell nekem éhesen nézelődni... csorog a nyálam, annyira guszta! :)

    VálaszTörlés
  7. Ez valami csodálatos. Nem csodálom, hogy ilyen népszerű volt! Én biztosan el fogom készíteni. Imádom a sajttortát vagy éppen a túrótortát!

    VálaszTörlés
  8. Jaj, gyors kérdés: barackaroma hol kaphatò? Vagy esetleg mivel helyettesíthető?:)
    Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fontos bele, én egy bio boltban találtam, Szilas termék. Ki is hagyhatod, ízre nem nagyon adott plusszot, viszont az enyhe zöld szín tőle van:-)

      Törlés
  9. Mit jelent hogy a sütőport felfuttattod a citromlével? A citromlébe kevered a sütőport és úgy adod a masszához? Nagyon tetszik a recept ,szeretném elkészíteni. Ez az egy dolog amit nem értek :) Válaszod előre is köszönöm!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosítok. A sütőport egy helyre (nem szórom szét) kiborítom a tésztába és ráöntöm a citromlevet. Ekkor elkezd pezsegni. Ez lenne a felfuttatás.
      Ha elkészítetted, majd írd meg hogy ízlett:-) örülök, hogy tetszik a recept!

      Törlés
  10. Köszönöm gyors válaszod!!! Jövő hétvégén elkészítem. Még egy kérdésem lenne. 26 cm-es tortaformám van. Nem lesz túl lapos benne? Csináljam dupla mennyiségű tésztából? Köszönöm, Meli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Laposabb lesz, ha nagyobb a forma. Esetleg készítsd nagyobb adagból, de nem kell duplán. Elég ha emeled egy fél adaggal.
      Sikerülni fog! Majd meséld el milyen lett:-)

      Törlés
  11. Köszönöm a válaszod! Holnap készítem! Megírom milyen lett! :) Meli

    VálaszTörlés