.

2013. január 29., kedd

Friss kifli reggelire

Ilyen kifliket reggeliztünk ma. Az este összegyúrtam, megformáztam, tepsibe téve letakartam és a hideg kamrában pihent reggelig. Reggel lekentem tojással. Az első tepsit hideg sütőbe tettem és 20 percet sütöttem a kifliket. A második rendnek már elég volt 15 perc.
A tésztája a jól bevált reggeli  kifli receptje, fél kiló lisztből készült. A meggyúrt tésztát ez alkalommal két részre osztottam. Az egyik darabot vékony körré nyújtottam, 8 cikkre vágtam, mindenik cikket megkentem sós vajjal és egy-egy szelet sajtot tettem rá, majd felcsavartam.
A másik darab tésztát kettévágtam, két egyforma  körré nyújtottam. Az egyiket megkentem csokikrémmel, beborítottam a másik lappal, 8 cikkre vágtam, felcsavartam. Mehetett a sütőpapíros tepsibe éjszakára pihenni.
A 16 darab puha, meleg kifli finom reggeli volt. A maradékot szívesen elvitték a gyerekek uzsonnára.

20 megjegyzés:

  1. Nagyon finom reggelitek volt. Nagyon szépek a kiflik!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fincsi lehetett, én is reggeliztem volna nálatok :) El is mentem, mert nagy fiam nemsokára suliba megy és gyűjtöm az ilyen jó tízórai tippeket:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó dolog reggel finom illatra ébredni:-)
      Szeretem, mert nincs sok macera vele, akár simán is finom, meg lehet kenni bármilyen kencével.

      Törlés
  3. Nagyon szepek !!!
    Na meg az a fenti mozgo fejlec !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mandala!
      A fejléc a Zoltán munkája:-)

      Törlés
  4. Nagyon szépek lettek:) Néha én is szoktam ezt az éjszakás módszert alkalmazni, tényleg jó:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem túl sűrűn készítem, de amikor van mindenki örül neki:-)

      Törlés
  5. Az ilyen kis guszta péksütik láttán mindig kedvet kapok hogy megsüssem... aztán inamba-száll a bátorság :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt el sem hiszem, hogy a kelt tészta megijeszt:-) hisz olyan fantasztikus tortákat készítesz, Neked ez is biztos siker.

      Törlés
  6. Elég letakarni éjszakára egy konyharuhával vagy légmentesen kell? Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Éva!
      Én mindig csak letakarom egy konyharuhával, de tehetsz rá fóliát is:-)

      Törlés
  7. Jajj,de gyönyörűek ezek a kiflik! Ragyognak! Látszik rajtuk, hogy kivűl roppanósak, belül pedig mennyeien puhák! Boltban ilyet biztosan nem árulnak...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy találsz boltban is, de az illata, az, hogy tudod mi van benne és ki sem mész reggel a házból, hanem ott van készen, mindent megér:-)

      Törlés
  8. Milyen kis csini kifliket készítettél. :)
    Nem is kell ennél jobb reggeli. Nálunk is kifli volt ma reggel. :)

    VálaszTörlés
  9. De jó is annak aki házi kiflit ehet reggelire:) Csodaszépek:)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek, már az eredeti recept is el van mentve elkészítésre, de ezek a töltött kiflikék talán még jobban tetszenek! :) Jó ötlet, hogy sós és édes is készült, ki-ki válogathat kedvére! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen a család:-) van aki az édeset szereti, van aki a sósat:-)

      Törlés