.

2013. január 4., péntek

Kalácsmaradék hasznosítása 1- Hangyaboly

Sok kalácsunk volt az idén karácsonyra. Én sütöttem két nagy Panettonne-t, anyukám meglepett két rúd rahátos-dióssal. Fogyott is, de maradt is. A maradék egyik feléből készítettem ezt a finom, krémes hangyabolyt. Hiába voltunk az ünnepi sok finomság után, ez is hamar elfogyott.

40 dkg kalács
1/2 l tej
15 dkg cukor
1 csom. vaníliacukor
4 púpozott ek. liszt
10 dkg vaj
5 dkg kandírozott narancshéj
1 marék mazsola

1/2 csésze rumos tea

10 dkg csoki
3-4 ek olaj
csokis tortadara

Elővettem egy nagy levesszűrőt. A kalácsot felszeleteltem. Egy kevés tejjel elkavartam a lisztet csomómentesre, a többi tejet odatettem főni. Beleszórtam a cukrokat, a lisztes keveréket lassan belecsorgattam, közben állandóan kevergettem. Ment bele ízesítőnek a mazsola, a narancshéj. Mikor már hűlt egy kicsit, a vajjal kikavartam.
A szűrőt körbe raktam a kalácsszeletekkel. A rumos teával kicsit meglocsoltam. Ez úgy történt, hogy vettem egy széles ecsetet és a teába mártogatva nedvesítettem be a kalácsokat.  Ráöntöttem egy adag krémet, majd néhány szelet kaláccsal lefödtem, ezeket is meglocsoltam a teával. A maradék krémet ráöntöttem,  és újra befödtem kalács szeletekkel, picit meglocsoltam. Egy tányért borítottam rá. Így hagytam másnap reggelig. Akkor vettem egy nagyobb tányért, erre ráfordítottam. 
A csokit megolvasztottam, az olajjal elkavartam. Több olajat tettem, hogy follyon
le, amikor ráöntöm a tésztára.
Körbe kereken apró csokidarával szórtam meg. 
Ízletes finomság lett belőle, amit szépen lehetett szeletelni.

12 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, nagyon jó ötlet, ha legközelebb marad kalácsom, ilyet fogok készíteni:) A gesztenyés kalácsotok is szuper, azt is el kell majd készítenem:) Szép hétvégét nektek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük:-)
      Szép hétvégét nektek is! :-)

      Törlés
    2. Nagyon-nagyon gusztusos! Kár hogy nálunk nem szokott maradni kalács.

      Törlés
    3. Eddig nemigen maradt nálunk sem, de most dupla adag volt belőle:-)

      Törlés
  2. Nagyon fini lehet,ha lesz maradék kalácsom feltétlen elkészitem! A gesztenyés is szuper lehet:)) Szép hétvégét kivánok nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindkettő hamar elfogyott:-)
      Szép hétvégét!

      Törlés
  3. Var egy dij az oldalamon!
    Puszillak, meg az egesz csaladot!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon praktikus, én is minden maradékot felhasználok.Szép hétvégét neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdvözöllek Nálunk:-)
      Szép hétvégét neked is!

      Törlés
  5. Jó ötlet, nagyon tetszik! :) Mentem a receptet a legközelebbi kalácsmegmaradós időszakra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Piskótaszélekkel, akár babapiskótával is lehet:-)

      Törlés