.

2013. január 13., vasárnap

Banánkrémleves

A neve leves ennek a finomságnak, de mégis azt mondom, hogy a főétel után fogyasszuk desszertként.
Az Erdélyi konyha januári számában található az eredeti recept. Nagyon megtetszett,  egy kis változtatással el is készítettem. Mivel leves, úgy gondoltam, hogy levesként esszük, aztán jöhet a második fogás. Igen ám, csakhogy ez egy nagyon kalóriadús, összetételében is sűrű finomság. Miután bekanalaztuk, mindenki kijelentette, hogy kevés másodikot kér :-).
Az érdekes még az volt, hogy frissen elkészítve nem annyira sűrű, másnapra viszont rendesen besűrűsödik.


80 dkg nagyon érett banán
2 dl tejszín (Hulala-t használtam)
8 dl tej
5 dkg cukor
5 dkg vaj
1 csipet só
őrölt fahéj
őrölt szegfűszeg

A tetejére
tejszínhab
kevés őrölt fahéj

A már barnás héjú banánokat megpucoltam, vékony szeletekre vágtam. A vajat megolvasztottam, a banánokat és a cukrot beletettem, majd addig kavargattam gyenge tűzön, amíg a banánok összetörtek (kb 5 perc) és a cukor is elolvadt. Beleszórtam az ízesítőket, majd felöntöttem a tejjel és a tejszínnel. Felforraltam, aztán levettem a tűzről. Botmixerrel pépesítettem.
Tejszínhabbal fogyasztottuk, tetejére őrölt fahéjat szórtam.
Hidegen, melegen egyaránt finom!

8 megjegyzés:

  1. Hidegen, melegen, gyorsan fogyot gondolom!!!

    VálaszTörlés
  2. Egyszerűen elkészíthető finomság, szeretem az ilyet:)

    VálaszTörlés
  3. Jó kis kalóriadús leveske, és az is tetszik, hogy egyszerűen, gyorsan elkészíthető! :)

    VálaszTörlés
  4. O-ó, csak a Férjem meg ne lássa:-) De ha meglátja, az se baj, hamar kész, s hamar el is fogyna, az már biztos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is kedvenc a banán. Készíthetek vele bármit, hamar eltüntetjük:-)

      Törlés