.

2013. január 6., vasárnap

Kalácsmaradék hasznosítása 2- Habos mákosfelfújt

A hangyaboly után a másik része került felhasználásra a kalácsnak. Mákos guba volt a fejemben, aztán a máglyarakás is beugrott. Ugyanakkor az is eszembe jutott, hogy Gizinél karácsony körül láttam valamilyen habos mákost, hát most megkerestem és a receptjét alapul véve megalkottam a saját habos felfújtamat.
Isteni finom lett:-)


60 dkg kalács
3 tojás
5dkg porcukor
10 dkg őrölt mák
2  csom.vaníliás cukor
4 dl tej
reszelt citromhéj és narancshéj
baracklekvár
kevés vaj

A kalácsot felszeleteltem. A tejbe öntöttem a vanília cukrokat, elkavartam. A mákot összevegyítettem a cukor felével, a citrom és narancshéjjal.
Egy jénai tálat kikentem vajjal. A kalács szeleteket megforgattam egyenként a tejben, de nem hagytam benne, máris tettem a jénaiba. Egy réteg kalács, arra vékonyan baracklekvárt kentem, megszórtam a mákkal. Újabb tejbe forgatott kalácsréteg, lekvár, mák. Kaláccsal zártam.
A tojások sárgáját a maradék cukor felével kikavartam, a maradék tejet beleöntöttem, jól elkavartam és az egészet a kalácsra borítottam. Hagytam néhány perce pihenni, amíg a folyadék beszívódott.
Hideg sütőbe tettem, 20 percet hagytam sülni. Addig elkészítettem a habot.
A tojásfehérjéket elkezdtem felverni,  kanalanként hozzáadva a még megmaradt cukrot. Kemény habbá vertem és a forró kalács tetejére kentem.
Legkisebb fokozatra állítottam a sütőt, az ajtójához bedugtam egy fakanalat, hogy a hab csak nagyon lassan száradjon. Így  száradt egy fél órát, közben bekukucskáltam, hogy nehogy a láng kialudjon, alig pislákolt:-).
Melegen még szaftos volt, eléggé omlott, de amikor kihűlt csodásan lehetett szeletelni.


6 megjegyzés:

  1. A hangyaboly is nagyon tetszett, és ez a rakott kalács is istenien néz ki! :) Nagyon finom lehetett a savanykás lekvárral! :)

    VálaszTörlés
  2. Szuper ötlet :-) Imádom a mákos finomságokat :-)

    VálaszTörlés