.

2013. január 27., vasárnap

Karamelles, almás sajttorta

A múlt hét végére Trollanyu elkápráztatott ezzel a csodás tortával. Nekem már ki volt gondolva, hogy mit is készítek, amikor Mindketten megláttuk a tortát és már azon gondolkodtunk, hogy akkor melyiket süssem? Nem tudtunk dönteni, így kipattant a szikra, hogy dobjunk föl egy érmét, döntsön az:-)  a Túrós, meggyes tészta nyert, de csak mostanig. Egy újabb hétvége, egy újabb finomság.
Hosszú leírni a receptet, viszont 35 perc alatt kész volt, mehetett a sütőbe. .. és azt aláírom, amit Trollanyu állított, hogy nagyon finom.
A recepten nem sokat változtattam, de úgy írom le, ahogy készítettem.
Köszönjük!



Először a karamell öntetet készítettem el:
40 dkg kristálycukor
15 dkg vaj
2,5 dl tejszín (Hulala)

Következett a kekszes alap:
25 dkg háztartási keksz
12 dkg olvasztott vaj

Az almás réteg:
3 db zöld alma
2 dkg vaj
2 ek barna cukor
1 kk őrölt fahéj

A krémsajtos töltelék:
25 dkg mascarpone
1 ek porcukor
1 tojás
1 ek citromlé
1 kk. vanília aroma

Tetejére:
2 dl habtejszín (Hulala)

Kell hozzá még:
1 csupor dióbél

     A karamell öntethez a cukrot kavargatva karamellizáltam, majd hozzáadtam a vajat, elkavartam, aztán a tejszínt. Na, itt nekem a cukor eléggé egy csomóba összekapta magát, de addig kavargattam, amíg elolvadt és az öntet besűrűsödött.
     A kekszes alaphoz a kekszet ledaráltam, az olvasztott vajjal összegyúrtam. Egy kisebb kapcsos tortaformát kivajaztam, a masszát belenyomkodtam úgy, hogy két centis peremet is formáztam. Előmelegített sütőben 15 percet sütöttem 180 fokon.
Amíg sült elkészítettem az almás és krémsajtos tölteléket:
     Az almákat meghámoztam, szeletkékre vágtam, a vajon puhára pároltam a cukorral, ízesítettem a fahéjjal.
     A mascarponet habosra kavartam a tojással és a többi hozzávalóval.
Következett az összeállítás:
     A kicsit hűlt kekszes alapra jó bőven karamellt öntöttem, megszórtam a durvára vágott dió háromnegyedével, erre öntöttem a párolt almát, majd a mascarpones krémet. 175 fokon 30 percet sütöttem és hagytam kihűlni, miután a hűtőbe került. Itt 4 órát pihent, de Trollanyu szerint ha megtehetjük egy éjszakát is hagyhatjuk összeállni.
     A tejszínt habbá vertem, rákentem a tortára, tetejére karamellt öntöttem és meghintettem a maradék dióval.
Szépen lehetett szeletelni. Tömény finomság, de igazán csak annyira édes, amennyire édesíti a karamell és a tejszín.






24 megjegyzés:

  1. Ezt most néznem kínzás számomra mert annyira guszta! Nagyon finom lehet! Nem küldenél csak egy szeletkét!:-)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez isteni lehet! Igazi tejszínnel meg még teljesebb az íze. Amióta lehet normális tejszíneket is kapni, rá sem nézek a Hulala-féle mineknevezzelek-termékekre. Még jó, hogy laktózmentes változatban is kapok habtejszínt, különben nagy gondban lennék a nagyobbik lányom miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztosan nehéz, ha laktóz érzékeny a gyerek.
      Én ha nem találok natúr tejszínt, akkor Hulala-t használok. :-)

      Törlés
    2. Én nagybevásárláskor mindig veszek néhányat. Kaufland üzletben lehet kis kiszerelésűt venni, nagyon jó minőségű, és jó az ára is, így mindig van itthon tejszínem. Nincs édesítve, ugyanazt használom ételekbe is. Amikor ismét "beszaladok az üzletbe" valamiért, ismét bedobok a kosárba 2-3 dobozkával, így sosem fogy ki otthon. :) Nálam ez a módszer vált be. Így nem adok ki egyszerre nagy összeget, és nem marad meg belőle, mert a 2-2,5 dl hamar elfogy.
      Régebb én is használtam a Hulalát vagy más márkájú növényi tejszínt, de akkoriban még nem volt rendes tejszín, vagy csak elvétve lehetett kapni. De amióta ismerem a rendesnek az ízét, hát, ég és föld, na. Múltkor amikor egyszer tortát készítettem, és akkor még nem lévén laktózmentes tejszín a Kauflandban (és máshol sem találtam eddig, csak ott), ilyent vettem, mert ez laktózmentes. Azt mondták a lányok, hogy finom, finom, de olyan más, mint a megszokott torták. :) Puszi nektek, szerintem hamarosan kipróbálom...:)

      Törlés
    3. Köszi, hogy írtad, hogy a Kauflandba van, megfogom nézni.
      Kíváncsian várom, hogy ízlett-e a családnak? :-)

      Törlés
  3. Nálatok is nagyon guszta lett! Be tudnék lakmározni most belőle egy pár szeletet!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Max. kettőt lehet eltüntetni egyszerre, elég tömény :-)

      Törlés
  4. Valami csodaszép!!! Ügyes voltál! Ha karamell, az csak finom lehet. De ez nemcsak finom,mutatós is.
    Nem mindig kapunk, főleg vidéken "normális tejszínt".
    Azzal dolgozunk, ami van.
    Biztosan ki fogom próbálni.Már csak a mascarpone hiányzik.
    A héten nagyvárosban beszerző körút és hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ha csak kapok, akkor veszek natúr tejszínt, másképp a dobozost használom, cukrozott és bevált nekem.
      Mascarpone helyett mehet bele jól lecsöpögtetett tejföl is, majdnem ugyanaz ízre.

      Törlés
  5. Nagyon szép lett nálatok is, örülök, hogy megsütötted és ízlett:) Itt nem lehet hulalát kapni, csak rendes tejszínt, de annyira jó minőségű, még sosem esett össze, fixáló sem kell bele, igaz olyan sincs itt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam én rajta már nálad, hogy finom! Csupa két napot tartott:-)
      Még elkészül nálunk, sőt öcsém meg is rendelte magának amire jön:-)

      Törlés
  6. Istenem, de gyönyörűséges! :) Nagyon ügyes vagy, tényleg csodaszép lett és látszik rajta, hogy nagyon finom is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! :-)
      Ritka az olyan torta, amit szombaton készítek és vasárnap estére már nincs belőle. Ez olyan :-)

      Törlés
  7. Azt a... hú, nagyon csábító! Persze láttam már Trollanyunál is, de nem lehet betelni vele így, képernyőn keresztül sem, hát még ha előttem lenne:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem szerelem volt első látásra:-) megérte elkészíteni.

      Törlés
  8. Fenomenális! :) Muszáj lesz nekem is kipróbálnom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, hogy a recept hosszú, de hamar össze lehet állítani, ha előre elkészíted a karamellt és a keksz le van darálva. Próbáld ki :-)

      Törlés
  9. Nagyon kínálja magát, csodás lett. :)
    Én is elmentettem Trollanyutól, s most nálad is látva azt hiszem sokat nem fog magára váratni. :)

    VálaszTörlés
  10. Na ez volt az utolsó löket, nekem is sütnöm kell valami finomat nagyon gyorsan...:) Ez a torta nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elcsábítottalak a finomságra :-) örülök neki! :-)

      Törlés
  11. Elkészítve :D
    http://kataakonyhaban.blogspot.ro/2013/09/karamelles-almas-sajttorta.html

    köszönet érte!

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok
    Köszi a receptet, úgy sütöttem meg ahogy le van irva. Nekem soknak tűnt a karamell és kevésnek a mascarponés krém rá. Holnap fogom tálalni, majd akkor kerül rá a tejszinhab, de attól félek, hogy nagyon édes lesz.

    VálaszTörlés