.

2013. január 18., péntek

Káposztaleves grízgaluskával

Hasonlít a lucskos káposztához, de nincs benne hús, helyette van galuska. Néha ilyen diétásabb változat is kell:-)


30 dkg friss káposzta
1 szál répa
1 hagyma
paradicsomlé
só, bors, kevés ételízesítő, csombor

A galuskához:
1 tojás
4-5 ek búzadara
 egy csipet só

A hagymát apróra vágtam, kevés olajon megdinszteltem. A káposztát csíkokra vágtam, a répát lereszeltem és a hagymával összekavartam. Megsóztam, kavargatva kicsit pároltam, majd  hozzátettem a borsot, fél kk. ételízesítőt és szárított csombort. Annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje és lefödve puhára főztem. Feltöltöttem a paradicsomlével, még vízzel hígítottam. Jó ha picit hígabb ez a leves, mert ha áll, a galuska is szív fel a levéből. Amíg felforrt, előkészítettem a galuskát.
A tojást a sóval egy villával fölvertem, beleszórtam a búzadarát. Ha hígabb a massza, lehet szórni még bele, ez függ a tojás méretétől.
A bugyogó levesbe kanállal beleszaggattam a galuskákat. Lefödve hagytam néhány percet főni, majd lezártam a tüzet. Födő alatt puhultak meg.


8 megjegyzés:

  1. A lucskost nagyon szeretem, ilyen diétásabb változatban még nem ettem, bár nekem is ajánlottabb lenne így:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt szoktam mondani, hogy nem lehet mindent hússal:-)

      Törlés
  2. Ngyon érdekes, nem ettem még grízgaluskát csak húslevesben. De nagyon finom lehet így is, nem is kell mindig hús, bár a családom véleménye más:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na persze, az enyémek is kommentálják, de kell a változatosság:-)

      Törlés
  3. Abszolút jól hangzik, talán még jobban is tetszik, mint a húsos változat! :) Nagyon szépek a grízgaluskáid, én is ilyen nagyobbakra szaggatva szeretem! :)

    VálaszTörlés
  4. Hmm, nagyon jól hangzik, szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  5. Tényleg szokatlan, még nem ettem grízgaluskával.Viszont a galuskák szépek, én szívesen megkóstolnám ebben a változatban is!:))

    VálaszTörlés