.

2013. január 2., szerda

Tárkonyos pulykaleves citromosan

Karácsonyi levesünk volt. Mivel vakáció, vendégeskedés, pihenés volt az ünnepek alatt, lassan jövök az elmaradt receptekkel:-)


60 dkg pulykamell (lehet filézett felső combból is)
2 db sárgarépa
30 dkg gomba (csiperke)
1 fej vöröshagyma
1 babérlevél
kevés olaj

bors
2 dl főzőtejszín (most zsíros tejet tettem)
1 ek finomliszt
1 ek mustár
apróra vágott tárkonylevél

A húst kisebb kockákra, a hagymát apróra vágtam. Kevés olajon a hagymát megfonnyasztottam, rádobtam a húskockákat és fehéredésig kavargattam. Hozzáadtam a babérlevelet, sót, borsot és annyi vizet, hogy ellepte. Lefödve 40 percet főztem.
Ezalatt a répát és a gombát felszeleteltem, a pulykához adtam, 5 percig együtt pároltam, majd vízzel felöntöttem (kb 2 l ) . Felforraltam és készre főztem. Ekkor már csak néhány perc kell neki.
A lisztet kevés házi tejjel és a mustárral csomómentesre kavartam, a maradék tejjel hígítottam, a levesből egy-egy kanállal hozzákavartam, hőkiegyenlítettem és a levesbe csorgattam. Hagytam néhányat lobbanni, beletettem a tárkonyt és lezártam. Tálalásnál citromlével savanyítottuk.


8 megjegyzés:

  1. Én is totál el vagyok maradva a karácsonyi és szilveszteri receptek feltöltésével...Ez a fajta leves (tárkonyos, citromos...) a kedvenceink közé tartozik. Ilyen csodaszép tányérban szervírozva pedig méltó helyet kapott a karácsonyi asztalon:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, tartalmas leveske, igazán jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk a megszokott húsleves volt, de szívesen bekanalaztam volna ezt a levest is:-)
    Boldog új évet kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi szilveszterre főztünk marhahúslevest:-)
      Boldog Új Évet!

      Törlés
  4. Szuper ez a leves, mi is szeretjük, nem csak az ünnepekre:) Nálunk nem volt leves, akkor már nem tudtuk volan megenni a főfogást:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyenkor nagyon kell tudni mértéket tartani:-)

      Törlés