.

2013. január 16., szerda

Paradicsomos keksz

Nem újdonság nálunk a paradicsomlé a süteményben. A paradicsomos szelettel indítottunk, most keksz formájában is kipróbáltam. Ami mindkét sütiről elmondható, hogy nem érződik a paradicsom íze. Többen kóstolták, találgatták, hogy mi is lehet benne, de senki még csak közel sem járt a valósághoz.
Ízletes, finom kekszek, külalakra hasonló a mézeshez. Frissen ropogós, másnapra megpuhul. Tejjel, tea mellé vagy csak úgy nassolni:-).


12 ek paradicsomlé
10 ek olaj
15 dkg cukor
1 kk szódabikarbóna
vanília aroma
40 dkg liszt

A paradicsomlét, a cukrot egy tálba mértem, rászórtam a szódabikarbónát és összekavartam. Habzik, de így a jó. Ezután belekerült az olaj, a vanília aroma és a liszt. Gyúrható sima tésztát kell kapjunk. Lisztezett deszkán kinyújtjuk, kb. 4-5 mm vastagra, mint a mézeskekszeket és formákkal kivágjuk.
Előmelegített sütőben 200 fokon 8-10 perc alatt megsütjük. Figyelni kell, hogy ne süljön túl.

A lisztmennyiség attól is függ, hogy mekkora a kanál, ezért ha kell tegyünk még hozzá.

10 megjegyzés:

  1. Ezt a paradicsomlével készült kekszet érdemes lesz kipróbálnom.Nagyon finom lehet és sokszor jó ha van tartalékba egy kis dobozkában nassolni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így gondoltam, de másnapra mind eltűnt:-)

      Törlés
  2. Nagyon fincsi lehet, oljan szepek a formak !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A formákat decemberben vettem a Real-ban, jó vidámak:-)
      Finom volt:-)

      Törlés
  3. Ha nem írod, hogy paradicsomos, akkor inkább kakaósnak vagy kávésnak gondoltam volna! :) Kíváncsi lennék az ízére, nagyon guszta kis kekszek! :)

    VálaszTörlés
  4. Érdekes recept, nagyon helyesek a kis kekszek!

    VálaszTörlés
  5. Hmmm, ez izgalmasan hangzik! Képzeld, a nyáron ettem paradicsomfagyit és isteni volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rossz ötlet, ki kellene próbáljam abban is:-)
      Biztosan finom, mert a sütikben is az.

      Törlés