.

2013. január 10., csütörtök

Fokhagymakrémleves

Azon levesek közé tartozik, amit a gyerekeim is szívesen megesznek sajtos pirítóssal, vagy levesgyönggyel dúsítva. Finom, könnyen elkészíthető.


1 és 1/2 fej fokhagyma
5 dkg vaj
2 ek olaj
3 ek liszt
1 és 1/2 l húsleves (vagy víz és 1 leveskocka)
1 dl tejszín
só, fehér bors, őrölt szerecsendió

A fokhagymát megpucoltam. A vajat az olajjal összeolvasztottam, beletörtem a fokhagymát, néhány percig kevergettem, rászórtam a lisztet. Összekavartam, felöntöttem egy kevés levessel,  csomómentesre kavartam, majd a többi levest is hozzáadtam. Hagytam lobogni 10 percet, majd botmixerrel teljesen krémesítettem. A tejszínt is hozzáadtam, ettől selymesebb lett.

Ui:
Általában van itthon házi tejem, ennek a tetejéről szoktam kanállal a tejszínt leszedni, ezt használom a levesekhez.

8 megjegyzés:

  1. Guszta ! Nagyon jól hangzik ahogy olvasom a receptet, de még eddig sem hagymalevest, sem ilyen fokhagymakrémlevest nem ettem. Imádom a fokhagymát de a gyomrom nem bírja !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell megpirítani, csak megfuttatni az olajon.
      A hagymakrémlevest is nagyon szeretjük, azt is botmixerrel pürésítem, a gyerekek csak így eszik eszik meg:-)

      Törlés
  2. És talán még egészséges is a sok fokhagymával, mi is nagyon szeretjük! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fokhagyma egészséges, a többivel meg úgy vagyok, hogy szerintem amit itthon elkészítünk azt nyugodtan meglehet enni, nem a zacskós, dobozos levesekkel talál.Tudod hogy van, kinek mi az egészséges:-) sokak szerint amiben tojás van az már nem tartozik ebbe a kategóriába, hát még a liszt:-)

      Törlés
  3. Pont egy hete csináltam. Finom lett, de szerintem ez a recept jobb lett volna, mivel az enyém nem lett tökéletes! De majd most! :)

    VálaszTörlés