.

2013. január 1., kedd

Csirkekocsonya

Mostanig csak sertés bőrből, csülökből készítettem kocsonyát. A Párom kollégája újságolta, hogy az édesanyja csirkéből főzött és az milyen finom. Jött a karácsony, hát próbáljuk ki mi is. Zoltán nagyon  operatív volt, meg is tudakolta a nénitől a receptet, aztán jött a neheze. Mindent körbejártam a környékünkön, de nem találtam sehol  csirkelábat. Utolsó próbálkozásként másnap a nagy piacon is megnéztem, ott találtam végre. Egy kissé elgondolkodtató, hogy csirkével az üzletek tele vannak, akkor hová tűnnek a lábak?
Nem szeretném kivesézni a dolgokat, inkább jöjjön a recept.

1 kg csirkeláb
4 db egész comb
2 ek só
1 fej fokhagyma
2 szál sárgarépa
1 babérlevél
1 ek szemes bors
1 tasak zselatin

A lábakat megpucoltam, a combokkal együtt nagy fazékba tettem (10 l-es).
Beletettem a megtisztított sárgarépát, sót, babérlevelet, borsot, a cikkekre szedett és megtisztított fokhagymát. Feltöltöttem annyi vízzel, ami éppen ellepte. Vigyázva főztem, hogy ne lobogjon, csak lassan gyöngyözve főjön.
Nekem egy óra kellett amíg forrni kezdett és még két órát főztem. Amikor hab alakult ki a tetején szűrőkanállal leszedtem.
A néni arra hívta fel a figyelmünket, hogy sem utánasózni, sem vizet tölteni utólag NEM szabad! Mi be is tartottuk hűségesen.
Próbáltam zselatin nélkül egy kis tálkában kihűteni, de nem lett eléggé kocsonyás. Gondoltam hátha, de kell bele a zselatin.
Lezártam, egy konyhai fogóval a húsokat, répát, lábakat kiszedtem. A húsokat szétszedtem, kicsontoztam, tálakba osztottam.
A zselatint feloldottam, a lébe öntöttem. A leülepedett kocsonyát a húsokra szűrtem, hagytam kihűlni, majd hűtőbe raktam.  Másnapra tökéletesen összeállt, lehetett szeletelni. Friss kenyeret, vöröshagymát, citromlevet kínáltam hozzá tálaláskor.


8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, nálunk is készült már csirkéből, és valóban kell bele a zselatin, anélkül nem dermed meg! :) A hús mellé a zöldségeket is bele szoktam tenni, sőt, időnként párolt zöldborsó és főtt tojáskarika is kerül bele! :) Nagyon guszta, én még jobban is szeretem, mint a hagyományos kocsonyát! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, volt amelyikbe beletettem a répát is, de a család csak tisztán kérte. Hús és kocsonya:-) nekem is gusztább és finomabb is ahogy írtad. :-)

      Törlés
  2. Imádom a kocsonyát, jó kis ecetes lilahagymával...:) BUÉK!

    VálaszTörlés
  3. Si eu fac din curcan tare bune!
    BUEK !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trebuie sa incerc si din curcan,te cred ca-i bun!
      BÚÉK!

      Törlés
  4. Én is szoktam baromfi kocsonyát főzni. Én is plusz veszek külön csirkelábat bele,és kevesebb lével főzöm, mintha levest főznék, akkor megalszik zselatin nélkül is.
    Egyszer nem aludt meg, akkor elsóztam, arra is kell ügyelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó tudni, köszönjük.
      Következőbe kevesebb vizet teszek én is. Kitapasztaljuk:-)

      Törlés