.

2013. január 19., szombat

Olívás-sonkás finomság

Adjatok nevet neki, mert erre már nem nagyon van ötletem. Mondhatnám kenyérnek is, talán kalácsnak is, vagy chec-nek.
Maradék sonkát tologattunk a hűtőben, senki sem kérte. Szétnéztem mi van még a portán. Egy maréknyi olívabogyó, tojás, tej, liszt.
Pitét gondoltam előre, de valahogy nem fogott a tészta készítés, így csak összekavartam a dolgokat és kalácsformába öntöttem. Egy részébe nem tettem olívabogyót, mert a kicsi nem szereti.
Reggelire, vacsorára egy csupor teával nagyon finom lett.


3 tojás
15 dkg liszt
1/2 csom. sütőpor
20 dkg sonka
5 dkg magozott olívabogyó
1 dl olaj
1 dl tej
só, bors

A sonkát és az olívabogyót apró kockákra vágtam. A tojásokat mixerrel habosra kavartam, beleszórtam a liszt felét, hozzákavartam az olajat és a tejet. A maradék liszthez tettem a sütőport és ezt is a tésztába szórtam. Beletettem a sonkát, az olívát és ízesítettem. Az egész masszát összeforgattam, majd kivajazott kalácsformába öntöttem. Előmelegített sütőben közepes tűzön 40 percet sütöttem.

Ui:
20 perc után tűpróbával ellenőriztem. Szemre úgy tűnt, hogy kész van, de nem, a belseje híg volt. Még hagytam 20 percet.
A tészta nagyon jó, puha marad másnap is. Bármi van otthon, szalámi, kolbász, sajt, paprika, még zöldség is mehet bele.


8 megjegyzés:

  1. Szeretem az ilyen maradékhasznosító recepteket:) Finom lehetett:)

    VálaszTörlés
  2. Én egyet értek az általad adott névvel, mert biztos vagyok benne, hogy finom!

    VálaszTörlés
  3. Teljesen jó nevet választottál, mindent elmond, ami fontos! :) Olívás, sonkás és finom, ami látszik is rajta! :) Jó kis vacsoraétel, ahogy írod is, egy csésze meleg teával! :)

    VálaszTörlés
  4. Elsőre csak a képet néztem és azt hittem gyümölcskenyér, de így még jobb! Kipróbálós! :)

    VálaszTörlés