.

2013. január 21., hétfő

Meggyes-túros tészta

Hétvégére készült, kellemesen édes, savanykás tészta. Nem csak desszertként, uzsonnaként is megállja a helyét.
Eredeti recept itt.


30 dkg spagetti
50 dkg túró
5 tojás
6 dl tej
15 dkg cukor
2 csom. vanília cukor
20 dkg meggy

A spagettit megfőztem. A tojások sárgáját habosra kavartam a fele cukorral és a vanília cukrokkal, beletettem a túrót és hozzákavartam a tejet, a spagettit és a meggyet.
A tojások fehérjét a maradék cukorral kemény habbá vertem és a túros tésztába forgattam.
Vajjal kikent, zsemlemorzsával megszórt magas falu tepsibe borítottam. A spagettit villával széthuzigáltam, hogy egyformán oszoljon el.
Előre melegített sütőben 40 percet sütöttem közepes tűzön.

Ui:
Ha fagyasztott, meggyet használunk, először olvasszuk ki, majd a levétől jól csorgassuk le.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon csalafinta étek! Guszta és nagyon finom lehetett! Jó lett a blogod fejléce!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, tartalmas levesek után, nagyobb kockákra vágva akár második fogásként is megállja a helyét, ugye?! :) És nagyon szép a tálcád! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megállja a helyét, mert csak kellemes édes és laktató. Köszönöm! :-)

      Törlés
  3. De szuper! MOndjuk egy gulyás leves után szuper lenne :D

    VálaszTörlés
  4. Ez nekem nagyon ízlene:) Tetszik az ötlet és guszta is !!

    VálaszTörlés